رئیس کل دادگستری خوزستان:

صنعت نفت نقش اساسی در رشد و توسعه اقتصادی کشور دارد

حجت الاسلام مرادی گفت: صنعت نفت نقش اساسی در رشد و توسعه اقتصادی کشور دارد و نباید با خام فروشی به آن آسیب رساند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان در دیدار مدیر عامل و اعضای هئیت مدیره شرکت مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به نقش اساسی صنعت نفت گفت: صنعت نفت نقش اساسی در رشد و توسعه اقتصادی دارد.

او افزود: صنعت نفت بخش عمده درآمد ملی کشور را تامین می‌کند و می‌توان با مختصر فرآوری این صنعت به محصولاتی با ارزش چندین برابری دست یافت که موجب بی‌نیازی از واردات محصولات آن و افزایش چشمگیر درآمد کشور از محل صادرات محصولات نفتی شود.

حجت السلام و المسلمین مرادی با اشاره به وجود میدان‌های عظیم نفتی و گازی در خوزستان و فعالیت‌های مشترک با شرکت‌های نفتی بیان داشت: این شرکت‌ها می‌توانند در زمینه ایجاد اشتغال پایدار و محرومیت زدایی در استان خدمات مطلوبی به مردم ارائه کنند.

رئیس کل دادگستری خوزستان رعایت ایمنی و حفاظت از محیط زیست در صنعت نفت را از مهمترین اولویت‌ها دانست و اظهار کرد: رعایت ایمنی و همچنین حفاظت از محیط زیست برای صنعت نفت یک امر اجتناب ناپذیر است و با توجه به اینکه اکثر لوله‌های گازی و نفتی در استان قدمت بیش از ۴۵ سال را دارند و احتمال آن دارد که فرسایش شده باشند باید با برنامه ریزی مدون، صحیح و تدابیر لازم برای پیشگیری از ایجاد حوادث اتخاذ شود.

او با بیان اینکه تحریم‌ها فرصتی مناسب برای توسعه تولیدات محصولات صنعت نفت محسوب می‌شوند، ادامه داد: نفت یکی از پرکاربردترین صنایع جهان است و اگر در این صنعت از ظرفیت دانش بنیان به خوبی استفاده شود، می‌توان محصولات پر درآمدی در کشور تولید و صادر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی به برخورد جدی و قاطع با تضییع کنندگان بیت المال تاکید و بیان کرد: وظیفه ذاتی دستگاه قضایی حفظ حقوق مردم و بیت المال است و اگر هر دستگاه‌های یا نهادی چه عمد یا غیر عمد حقوق بیت المال را تضییع کند دستگاه قضایی با جدیت و قاطعیت با آن برخورد می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.