با افزایش تعداد بیماران بستری طی روز‌های اخیر، ظرفیت بخش‌های کرونایی مراکز درمانی تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری تکمیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با افزایش تعداد بیماران بستری طی روز‌های اخیر، ظرفیت بخش‌های کرونایی مراکز درمانی تمامی شهرستان‌های استان تکمیل شده است.

او افزود: در حال مطالعه و بررسی برای تخصیص بخش‌های دیگر از مراکز درمانی استان به بستری بیماران مبتلا به کرونا هستیم.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: در همین راستا، یا بخش‌هایی از بیمارستان هاجر به عنوان بیمارستان مرجع بستری بیماران کرونایی تعطیل و به بخش کرونا ملحق می‌شود یا بخش‌هایی از بیمارستان کاشانی شهرکرد را به بیماران کرونایی اختصاص می‌دهیم که در صورت قطعیت این موضوع به مردم اطلاع‌رسانی می‎شود.

او با اشاره به آغاز اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان ادامه داد: این محدودیت‌ها می‌تواند در حدود ۳۰ درصد از شیوع کرونا جلوگیری کند در حالی که بیشترین سهم مهار کنترل این بیماری همکاری و همراهی مردم در تعطیل کردن دورهمی‌های خانوادگی است.

شیرانی، چرخش خانوادگی ویروس کرونا را مهمترین تهدید کنونی شیوع کرونا در استان دانست و گفت: توصیه می‌شود تا مردم تا حد امکان از رفت‌وآمد‌های خانوادگی پرهیز کنند و چنانچه مجبور به انجام این کار شدند با استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و تا حد امکان در محیط‌های سرباز با یکدیگر دیدار کنند.

او با بیان اینکه هم اینک ۲۸۳ بیمار در بخش‌های ویژه کرونا در استان بستری هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۴۴ نفر بدحال است و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

شیرانی همچنین از فوت هشت بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۲۱ نفر در استان بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار