رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت:از ۲ هزار واحد دامی آسیب دیده شهرستان‌های میانه و سراب در جریان زلزله سال گذشته، یک هزار و ۵۳ واحد ۱۰۰ درصد تکمیل و آماده بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،اکبرفتحی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی در جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران میانه با بیان اینکه براساس مصوبه هیات دولت تکلیفی برای جهاد کشاورزی در زمینه مناطق زلزله زده میانه و سراب لحاظ نشده بودگفت:این سازمان به منظور پیشبرد بازسازی اماکن دامی روستا‌های زلزله زده اعلام آمادگی کرد و تشکیل پرونده داد.

او با اشاره به اینکه تاکنون ۵۵ درصد تسهیلات بازسازی اماکن دامی آسیب دیده این شهرستان‌ها پرداخت شده است افزود:۸۴۳ اماکن دامی این شهرستان‌ها نیز ۶۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت داشته و ۱۰۳ واحد نیز به علت عدم استقبال صاحبان اماکن دامی از حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارند.

او متوسط پیشرفت فیزیکی بازسازی اماکن دامی شهرستان‌های میانه و سراب را ۸۰ درصد اعلام کرد و گفت: عدم آزادسازی سایر منابع بانکی برای روستاییان زلزله زده‌ای که با بانک‌ها قرارداد عقد کرده اند و عدم پرداخت کمک بلاعوض ۵ میلیون تومانی عمده علت تکمیل نشدن بازسازی اماکن دامی این شهرستان‌ها است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی  با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی از جمله میلگرد و سیمان ادامه داد: اگر در هفته آتی کمک بلاعوض ۵ میلیون تومانی برای بازسازی اماکن دامی به زلزله زدگان پرداخت شود، کشاورزان خواهند توانست اماکن دامی را تکمیل کنند.

فتحی  خواستار تسریع در پرداخت کمک بلاعوض ۵ میلیون تومانی به زلزله زدگان شد و یادآوری کرد: با توجه به اینکه سهمیه میلگرد و سیمان برای اماکن دامی اختصاص نیافته و این سهمیه فقط برای واحد‌های مسکونی تخصیص یافته است،تخصیص این سهیمه به اماکن دامی نقش بسزایی در تکمیل عملیات بازسازی این اماکن خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.