فروردین نماینده مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس توضیحاتی را بیان کرد.

محمدمهدی فروردین نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت ‌‍و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره درخواست هواداران باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای ساماندهی  این ۲ باشگاه بیان کرد: پیرو درخواست‌‎های متعدد هواداران، فراکسیون ورزش اقدام به برگزاری ۲ نشست تخصصی با حضور مدیران، پیشکسوتان و کارشناسان این ۲ باشگاه برای تعیین تکلیف وضعیت آن‌ها کرده است.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس با تأکید بر اینکه این فراکسیون برای مشخص کردن هرچه سریع‌‎تر مدیرعاملان پرسپولیس و استقلال تأکید دارد، گفت: فراکسیون ورزش فقط در این حوزه شاخص‌ها برای انتخاب یک فرد لایق را تعیین می کند. مهمترین سرمایه‌های این ۲ باشگاه هواداران و پیشکسوتان هستند که نظر آن‌ها در تعیین مدیرعامل باید در نظر گرفته شود.

نماینده مردم فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مشکلات ۲ باشگاه بزرگ پرسپولیس و استقلال با آمدن و رفتن یک مدیر قابل حل نیست، گفت: این مشکلات باید به صورت ساختاری و ریشه‌ای حل و فصل شود.

او ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی این باشگاه‌ها فقدان نظام نامه جامع باشگاه‌داری است که طی سالیان سال در تدوین و تنظیم آن کوتاهی شده است. باشگاه‌ها هیچ قانون و برنامه مدونی ندارند و به نهادی هم پاسخگو نیستند.

فروردین با بیان اینکه ظرف چند ماه گذشته ۲ گام مهم برای ساماندهی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برداشته شده، ادامه داد: گام نخست تنظیم نظام نامه جامع ورزش کشور در ۲ بخش ورزش حرفه‌ای و قهرمانی است. گام دومی که به موازات این مسئله پیش برده‌ایم، تنظیم لایحه نظام باشگاه داری است. دولت مکلف شده ظرف هفته آینده‌‎ پیش نویس این لایحه را به مجلس ارائه کند. اگر نیاز به اصلاحاتی باشد با تنظیم یک برنامه تعاملی با دولت ایرادات را برطرف می کنیم تا لایحه به صحن علنی مجلس ارسال و نهایتا تبدیل به قانون شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قانونمند شدن باشگاه‌ها کمک جدی و قابل توجهی به مدیریت آن‌ها خواهد کرد.

رئیس فراکسیون ورزش اضافه کرد: در بحث انتخاب مدیرعامل در مقطع کنونی فراکسیون ورزش نقش نظارتی خواهد داشت و وزارت ورزش به عنوان متولی اصلی تعیین مدیرعامل باید ضمن رعایت تمامی قوانین در این حوزه، فردی لایق و توانمند که مورد تأیید هواداران باشگاه است را انتخاب کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار