رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: شهر امام (ره) و روستای زاویه مرادی به عنوان ۲ مکان پایلوت در برنامه شهر و روستای بدون دخانیات انتخاب شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا پور آیین رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: پس از برگزاری کمیته برون بخشی برنامه شهر و روستای بدون دخانیات، شهر امام خمینی (ره) و روستای زاویه مرادی به عنوان ۲ مکان منتخب و پایلوت به منظور اجرای این برنامه در نظر گرفته شدند.

او هدف از اجرای این برنامه را کاهش میزان عرضه و تقاضا و گرایش افراد جامعه به ویژه جوانان و همچنین رعایت کامل قوانین مربوط به پیشگیری از استعمال دخانیات در شهرستان دزفول عنوان کرد.

پور آیین اظهار کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس نهمین کنوانسیون کنترل دخانیات انتخاب شده، لازم است مطابق شیوه نامه‌های سازمان بهداشت جهانی به منظور پیشگیری از افزایش مصرف دخانیات و همچنین کنترل آن اقدامات ویژه‌ای در کشور و به تبع آن در شهرستان صورت گیرد.

رئیس مرکز بهداشت دزفول بیان داشت: کمیته شهرستانی برنامه شهر و روستای بدون دخانیات با حضور ارگان‌ها و نهاد‌های دخیل در اجرای برنامه تشکیل و اعضا آن مشخص شده اند تا با همفکری همدیگر و مشارکت عموم مردم بتوان راهکار‌های ویژه‌ای در زمینه کاهش میزان استعمال مواد دخانی بین شهروندان ارائه کنیم.

او تصریح کرد: در گام اول اجرای برنامه، شهر امام و روستای زاویه مرادی به عنوان مکان‌های پایلوت برنامه در نظر گرفته شدند که در ادامه نتایج آن گزارش داده می‌شود و در صورت اجرای دقیق برنامه، این دو منطقه از سوی سازمان جهانی بهداشت لوح تقدیر دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.