استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تمامی مسئولان در کنار مردم و گروه‌های مختلف باید کمک به مجموعه کادر سلامت را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده و ستاد کاهش آسیب‌های اجتماعی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر جامعه اظهار داشت: ظرفیت فضای مجازی اهرم مهمی برای آموزش به مردم در خصوص مقابله با گسترش و قطع زنجیره انتقال ویروس کروناست.

او افزود: شیوع ویروس کرونا در کنار مشکلات اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی علیه کشور و تلاش دشمنان برای ضربه زدن به ایران، شرایط سختی را پدیدار کرده است.


بیشتر بخوانید


عباسی شیوع ویروس کرونا را موضوع کنونی مهم در کشور اعلام و اضافه کرد: تمامی مسئولان در کنار مردم و گروه‌های مختلف باید کمک به مجموعه کادر سلامت برای تامین به موقع دارو و درمان و سپس کمک برای آموزش در فضای مجازی را در دستور کار قرار دهند.

او با اشاره گسترش فضای مجازی ادامه داد: این در حالی است که فضای مجازی یکی از بهترین اهرم‌های آموزش برای عموم است.

عباسی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را بهترین روش برای مهار شیوع ویروس کرونا دانست و اظهار داشت: متاسفانه هم اکنون این دو مولفه مهم در بسیاری مناطق رعایت نمی‌شود.

او افزود: از ظرفیت فضای مجازی در راستای همکاری به منظور آموزش برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا استفاده شود تا آموزش‌های لازم را به عموم ارائه و اطلاع‌رسانی کنند.

عباسی اضافه کرد: همکاری مسئولان، مردم و گروه‌های مختلف به مدت دو تا سه هفته می‌تواند از اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کلی ناشی از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کند.

او ادامه داد: در این راستا مسئولان، مردم، افراد اجتماعی مؤثر، بزرگان، ریش سفیدان و علما توصیه‌های لازم را به مخاطبان ارائه دهند و همچنان از برگزاری هرگونه عروسی، عزاداری، تجمع و مراسم مختلف پرهیز شود تا بتوان شیوع ویروس کرونا را مهار کرد.

عباسی گفت: رسانه‌های گروهی و فعالان فضای مجازی استان به صورت ویژه در حوزه مقابله با شیوع ویروس کرونا و تلاش برای قطع زنجیره انتقال آن اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار