استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: محدودیت‌های جدید مقابله با کرونا در استان از شنبه آینده به مدت دو هفته اعمال می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در بیست و هفتمین ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا با اشاره به تشدید شیوع کرونا در استان گفت: محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی جدید به منظور مقابله با ویروس کرونا از شنبه آینده در استان اعمال خواهد شد.

او افزود: براساس تصمیم اعضای این ستاد، تا دو روز آینده مصداق‌های محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و تلاش برای قطع زنجیره انتقال آن از سوی یک کمیته کارشناسی با مسئولیت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار شناسایی و دسته‌بندی می‌شود.


بیشتر بخوانید


عباسی اضافه کرد: این محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها پنجشنبه آینده در نشست مشترک شورای اداری، شورای تامین، شورای هماهنگی مدیریت بحران و ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری مصوب و از روز شنبه به مدت دو هفته اجرایی خواهد شد.

او ادامه داد: محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های مرتبط با جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری تاکنون اختیاری بوده است، اما اجرای آن در طرح جدید به صورت اجباری است و تمامی گروه‌های هدف موظف به اجرای آن هستند.

عباسی گفت: همچنین مجری، ناظر و گروه ارزیابی مرتبط با نحوه اجرایی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری مشخص و موارد به‌صورت مستمر پیگیری و نتیجه آن به ستاد اعلام می‌شود.

او افزود: به منظور عملکرد بهتر و خروجی مطلوب‌تر ناشی از لزوم اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در استان فعالان سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) و گروه‌های فضای مجازی پرمخاطب استان دعوت و از آنان برای همکاری با مسوولان دولتی در این حوزه درخواست می‌شود.

عباسی اضافه کرد: این محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در صورت لزوم و با نظر اعضای ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان قابل تمدید بوده و تبعات احتمالی ناشی از اجرا نشدن مصوبات این ستاد بر عهده مسئولان و افراد سهل‌انگار است.

او ادامه داد: هم اکنون وضعیت چهارمحال و بختیاری در شیوع ویروس کرونا و ابتلا به بیماری کووید ۱۹ مطلوب نیست و وضعیت روز به روز در حال تشدید است.

عباسی گفت: رسانه‌های گروهی و فضای مجازی برای همکاری گروه‌های مختلف مردم، مسئولان و قشر‌های دیگر برای اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های مرتبط با جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری کمک کنند تا شرایط از این بدتر نشود.

او افزود: براساس برآورد‌ها و پیش‌بینی‌های انجام شده، در ماه‌های آینده ۱۵ هزار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که در این صورت فاجعه رخ می‌دهد که این موضوع نگرانی‌های مسئولان استان را تشدید می‌کند.

عباسی اضافه کرد: متاسفانه هم اکنون برخی مراسم عزاداری، عروسی، نشست‌ها و جلسه‌های غیرضروری تشکیل می‌شود و مسئولان از عموم مردم درخواست دارند تا از این اقدام خودداری کنند.

او ادامه داد: از علمای مؤثر، شخصیت‌های اجتماعی با نفوذ، بزرگان اقوام، صاحبان تریبون و مسئولان مرتبط در چهارمحال و بختیاری برای اطلاع رسانی از خطرات مرتبط با شیوه ویروس کرونا در رسانه‌های گروهی بهره‌گیری می‌شود.

عباسی گفت: در شرایط کنونی باید با هم‌افزایی و کمک به همدیگر از تبدیل بیماری کووید ۱۹ به فاجعه در آینده جلوگیری کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار