رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: اگرچه محدودیت‌هایی در سطح شهر ایجاد شده است، اما اگر در سطح خانواده‌ها رعایت نکات بهداشتی نشود، کرونا ویروس همچنان از خانه‌ای به خانه دیگر منتقل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: کرونا کاملا وارد چرخش خانوادگی شده است، اگرچه محدودیت‌هایی در سطح شهر ایجاد شده، اما اگر در سطح خانواده‌ها رعایت نکات بهداشتی نشود و دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی همچنان وجود داشته باشد این ویروس همچنان از خانه‌ای به خانه دیگر منتقل می‌شود.

او افزود: تنها طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۷ بیمار با علائم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۵۵ بیمار با علائم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: متاسفانه در همین مدت پنج مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش شده است و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری ۳۸۷ نفر است.

او ادامه داد: هم اکنون ۴۱ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

شیرانی گفت: با توجه به سیر افزایشی بیماران سرپایی پیش‌بینی می‌شود طی روز‌های آینده بیماران بستری نیز کماکان روند افزایشی داشته باشند.

او افزود: در دوره‌های قبل، شیوع بیماری کرونا به واسطه حضور در اماکن عمومی رخ می‌داد، اما اکنون به گونه‌ای شده است که بیشترین موارد گرفتاری از یک خانواده‌ای به خانواده دیگر رخ می‌دهد.

شیرانی تاکید کرد: بنابراین اکنون نقش خودمراقبتی و رعایت موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی در معاشرت‌های خانوادگی، دوستانه و فامیلی بیشترین اهمیت را دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار