عضو ستاد اجرایی نخستین جشنواره ملی هنر و روان گفت: هزار و ۵۰۰ اثر هنری به جشنواره هنر و روان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شده که توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرح علیزاده عضو ستاد اجرایی نخستین جشنواره ملی هنر و روان با اشاره به اینکه هزار و ۵۰۰ اثر هنری به جشنواره هنر و روان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شده که توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفته است، گفت: اختتامیه و تقدیر از نفرات برتر این جشنواره ۷ تا ۹ آبان ماه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود که در روز اول تقدیر از برگزیدگان بخش داستان کوتاه، در روز دوم تقدیر از برگزیدگان بخش فیلم کوتاه و در روز سوم تقدیر از برگزیدگان بخش عکس انجام می‌شود.

او با بیان اینکه در اختتامیه نخستین جشنواره ملی هنر و روان از ۱۵ برگزیده این رویداد هنری تقدیر به‌عمل می‌آید، افزود: ۳۸۰ اثر در بخش داستان کوتاه، ۱۲۰ اثر در بخش فیلم کوتاه و هزار اثر در بخش عکس به دبیرخانه جشنواره هنر و روان یادمان دکتر حجازی ارسال شده است که در هر بخش ۵ نفر برتر انتخاب و جوایزی به آن‌ها اهدا می‌شود.

دبیر نخستین جشنواره ملی هنر و روان با اشاره به اینکه این جشنواره به همت گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شده است، ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره انگ‌زدایی از بیماران روان و آشنایی هرچه بیشتر مردم و هنرمندان جامعه با بیماری‌های روانپزشکی و تغییر نگاه جامعه به بیماران روان برگزار شده است.

علیزاده با بیان اینکه مردم ما باید بدانند بیماری روان نیز مانند بیماری جسمی است و فرد ممکن است در هر برهه‌ای از زندگی خود دچار این بیماری شوند، بیان کرد: به باور ما هنر این قدرت را دارد که سطح آگاهی عمومی از بیماری‌های روان را افزایش و سلامت روان را ارتقا دهد.

انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.