مشهد کانون هنر‌های شهری کشور و حلقه وصل هنرمندان و مدیران شهری در خانه بهار ۹۹ می شود.

مشهد حلقه وصل هنرمندان و مدیران شهری در جشنواره خانه بهار ۹۹به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، صدرا مذهب یوسفی رییس اداره هنری معاونت فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: تلاش می‌شود مشهد محور فعالیت‌های هنر شهری کشور شود و حلقه وصل بین هنرمندان و سایر مدیریت‌های شهری کلانشهر‌های کشور باشد.
 
وی افزود: معتقدیم مشهدی‌ها لایق بهترین‌ها هستند. پس مرزی برای خود در دعوت از هنرمندان قائل نیستیم. هنر فارغ از زمان و مکان است و آنچه بهترین است تلاش می‌کنیم برای شهروندان‌مان فراهم نماییم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری مشهد مدت ۱۲ سال است که در زمینه استقبال از بهار فعالیت خود را آغاز کرده، افزود: این مهم با پیگیری رویکرد جشنواره هنر‌های شهری طی ۲ سال گذشته ادامه یافته و هنرمندان به خلق و ایجاد آثار و آرایه‌های هنری در سطح شهر پرداخته‌اند.

رییس اداره هنری معاونت فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه جشنواره سال ۹۹ دارای ۳ رویکرد ویژه است، گفت: مشهدالرضا (ع) شهر زیارت و معنویت عنوان اولین رویکرد جشنواره است که در آن تلاش می‌شود به موضوعات هویت معنوی شهر بپردازیم و آثاری در این زمینه ارائه کنیم.

یوسفی خاطرنشان کرد: رویکرد دیگر این جشنواره «من مشهد را دوست دارم» است. در این نگاه موضوعات مرتبط با محیط زیست و ایجاد فضایی بهتر برای شهروندان مورد تاکید است تا همه ما شهر را به عنوان یک شهروند بیشتر دوست داشته باشیم.
وی ادامه داد: رویکرد شهر بهار یا بخش گلستان نیز تدارک دیده شده است. چرا که مشهد با فضاآرایی شهری در آستانه نوروز تبدیل به گلستان می‌شود.


بکارگیری المان‌هایی با ماندگاری بیشتر

 
رییس اداره هنری معاونت فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در بخش اصلی یادمان‌ها یا المان‌های شهری را ارائه می‌کنیم، گفت: نگاه ما پرداختن به المان‌هایی است که دوام بیشتری خواهند داشت و از آنچه به عنوان سرمایه در حوزه یادمانی سخن به میان می‌آید، بهره بیشتری ببریم.

یوسفی یادآور شد: با توجه به هماهنگی با سازمان پارک‌ها و فضای سبز طی فراخوان خانه بهار ۹۹، آنچه به طراحی و فضا‌های هنری شهر باز می‌گردد، سازمان پارک‌ها آن را متقبل خواهد شد.

وی در خصوص بخش دیوارنگاری‌های شهری نیز گفت: در این بخش به ارائه نقاشی دیواری در سطح شهر می‌پردازیم و امسال ۴ محور اصلی نقاشی دیواری را مطرح کردیم.

رییس اداره هنری معاونت فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: آذین‌بندی بخش دیگری است که درصدد هستیم فضا‌های شهری را با این مهم فعال‌تر کنیم. در واقع نیاز اصلی شهر را به عنوان مطالبه شهروندان در این بخش دیده‌ایم. در عین حال به موضوع هنر‌های نمایشی با نگاه‌تر خواهیم پرداخت.


مهلت ارسال آثار تا آبان ماه ۹۸

 
یوسفی با بیان اینکه بخش گرافیک شهری به جشنواره سال آینده اضافه شده، گفت: بدنه اتوبوس‌ها، قطار‌ها و ... در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در خصوص تقویم جشنواره گفت: هنرمندان فرصت دارند تا ابتدای آبان ماه سال ۹۸ آثار خود را به بخش اصلی جشنواره ارسال کنند. همچنین در بخش گل‌آرایی نیز تا هفتم شهریورماه ۹۸ فرصت باقی است تا آثار هنرمندان دریافت شود.

رییس اداره هنری معاونت فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه بخش دانشگاهی امسال به جشنواره افزوده شده، توضیح داد: در این بخش پروژه‌های دانشجویی و نقد و بررسی پایان‌نامه‌ها با موضوعات هنر شهری صورت می‌گیرد و از ظرفیت دانشگاه‌ها به منظور زیباسازی شهر استفاده خواهد شد.

یوسفی بیان کرد: ظرفیت دانشگاه‌های هنر در مشهد و سایر شهر‌ها فرصت مناسبی فراهم می‌آورد تا هنر را به فضا‌های شهری پیوند بزند. در این راستا تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری مشهد و دانشگاه هنر منعقد شد تا ظرفیت دانشگاهی به کمک جشنواره بیاید.

وی در خصوص بخش جنبی جشنواره با موضوع بین‌الملل، اظهار کرد: فراخوان جشنواره بهار ۹۹ همزمان با انتشار در داخل کشور، برای مراکز مهم هنری جهان به ویژه شهر‌های بزرگ جهان ارسال می‌شود و از تجربیات شهر‌های دیگر در این زمینه استفاده خواهد شد.


 بکارگیری حداقل یک اثر هنری در محلات و مناطق


رییس اداره هنری معاونت فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه هر هفته کارگاه و نشست تخصصی هنر شهری برگزار می‌شود، گفت: هیات علمی متخصص و آکادمیک در این زمینه فعال شده‌اند.

یوسفی با تاکید بر اینکه بخش جدی از جانمایی آثار با هماهنگی معاونت خدمات شهری صورت می‌گیرد، تصریح کرد: همچنین آذین‌بندی در تمام شهر انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید آثار هنری متفاوت است، گفت: نمی‌توانیم همه گستره شهر را پوشش دهیم، اما تلاش می‌کنیم حداقل یکی از آثار هنری جشنواره بهار ۹۹ را در سطح محلات و مناطق مختلف شهر که امکان بروز و ظهور دارند، ارائه کنیم.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار