رئیس کمیته امداد بشرویه از جمع آوری ۲ میلیارد و ۲۸۴ میلیون تومان کمک مردمی از ابتدای سال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حلوانی رئیس کمیته امداد بشرویه گفت: از ابتدای سال تا کنون ۳۶۰ میلیون تومان زکات و ۸۶ میلیون تومان صدقات در این شهرستان جمع آوری شده است که میزان زکات امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد افزایش داشته است.

او افزود: در شهرستان بشرویه هزار و ۳۵۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند و از امکانات این نهاد حمایتی بهره مند می‌شوند.

حلوانی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۷۰ واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش در بشرویه احداث شده است، عنوان کرد: تا پایان سال ۷۰ واحد مسکونی دیگر نیز برای مددجویان این نهاد حمایتی در بشرویه به بهره برداری می‌رسد.

رئیس کمیته امداد بشرویه با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۵۴۰ بسته غذایی بین خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد بشرویه توزیع شده است، ادامه داد: طی این مدت ۵۰۰ بسته فرهنگی و پک تحصیلی و ۸۰ بسته بهداشتی نیز بین نیازمندان و محرومان توزیع شده است.


بیشتر بخوانید


او با تاکید بر اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲ میلیارد و ۲۸۴ میلیون تومان کمک مردمی جمع آوری شده است، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۱۱۰ درصدی داشته است.

حلوانی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۵۱ مورد فرصت شغلی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد بشرویه ایجاد شده است، ادامه داد: تا پایان سال نیز ۲۲۴ فرصت شغلی دیگر برای خانوار‌های تحت پوشش این نهاد حمایتی ایجاد خواهد شد.

رئیس کمیته امداد بشرویه با اشاره به بحث راه اندازی پنل‌های خورشیدی در بشرویه گفت: تا پایان سال ۵۰ نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای خانوار‌های واجد شرایط احداث می‌شود و این پنل‌های خورشیدی بیش از یک میلیون تومان درآمدزایی خواهند داشت.

او  به دیگر برنامه‌های این نهاد حمایتی تا پایان سال اشاره کرد و افزود: این برنامه‌ها شامل اهدای ۸۰ سری جهیزیه به نوعروسان، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به ۳۱۱ نفر، پرداخت وام ضروری به ۲۴۰ نفر و ارائه خدمات درمانی به هزار و ۳۵۰ نفر است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.