مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: ۸۳۴ تن میگو از ۴۰۸ هکتار اراضی پرورش میگو در سایت شهید صنعتی گواتر شهرستان دشتیاری برداشت شد.

محمد شهلی بر مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: سایت پرورش میگوی شهید صنعتی گواتر در ۱۲۰ کیلومتری مرکز چابهار و در نزدیکی مرز پاکستان در محدوده شهرستان دشتیاری با حدود چهار هزار هکتار اراضی یکی از مناطق مستعد برای کشت و برداشت میگو بوده که در آن اشتغال و تولید در جریان است.

او بیان کرد: ظرفیت‌های آبزی پروری نوار ساحلی چابهار و کنارک بسیار بی‌نظیر بوده و علاوه‌بر میگو قابلیت‌هایی همچون پرورش انواع جلوبک‌های دریایی، خیار دریایی، لابستر، آرتمیا و آبزیان زینتی دارد که نیازمند توجه و توسعه و سرمایه گذاری در این زمینه است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مکران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه‌بر ایجاد اشتغال برای هزاران نفر و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریعتر سواحل مکران را فراهم کرد.

او  تصریح کرد: هر هکتار از مزارع پرورش میگو در دشتیاری برای ۲ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

شهلی بر افزود: میگوی تولید شده در گواتر چابهار به دلیل اینکه در منطقه‌ای ساحلی با درجه حرارت مناسب، پاکیزه و به دور از آلودگی‌های صنعتی و شهری، نزدیکی به خط استوا و هوای نسبتا گرم و مرطوب و باد‌های موسمی مونسون پرورش داده می‌شود از کیفیت بالایی برخوردار است.

او  گفت: ورود سرمایه گذاران به حوزه شیلات و اجرای برنامه‌ها و اهداف برای سرمایه گذاری و فعالیت در حوزه پرورش آبزیان بویژه جلبک و خیار دریایی می‌تواند براحتی و در کمترین زمان بازگشت سرمایه و سود قابل توجه را بدنبال داشته باشد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان اظهارداشت: چابهار و کنارک ۲ شهرستان ساحلی زیبا و با ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغالزایی به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب و درجه حرارت سواحل این شهرستان در طول سال مناسب برای پرورش میگو، صید و صیادی و بویژه تن ماهیان است.

او  با اشاره به اینکه ۲۰ سایت مستعد پرورش میگو به مساحت حدود ۴۲ هزار هکتار در سواحل چابهار، دشتیاری و کنارک شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: منطقه گواتر و رودیک با ساحلی پاکیزه و بدور از آلودگی‌های صنعتی و شهری بهترین مکان برای پرورش میگو در کشور است.

انتهای پیام/.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار