معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: امسال یک میلیون و ۳۶۳ هزار راس دام سبک در استان کرمانشاه در مقابل بیماری ابله واکسینه شدند.

واکسیناسیون بیش از یک میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبلهیارویسی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه  در گفت وگوباخبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، با بیان  اینکه  امسال یک میلیون و ۳۶۳ هزار راس دام سبک در مقابل بیماری ابله واکسینه شدند گفت:آبله یک بیماری ویروسی است که موجب خسارت زیادی به دامداران می‌شود بیماری آبله در اکثر اوقات با بثورات جلدی در اطراف دهان، صورت و نواحی کم موی بدن، تب، درگیری دستگاه تنفسی، جراحات احشایی و گاهی سقط جنین خود را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: امسال ۷۰۰ هزار راس دام سبک و ۱۰۰ هزار دام سنگین علیه بیمه تب مالت با مشارکت بخش خصوصی و دولتی واکسینه شدند.

یارویسی بیان کرد: در مبارزه با بیماری طاعون نشخوارکنندگان نیز امسال یک میلیون راس بره و بزغاله واکسینه شدند و ۶ دام راس دام سنگین هم واکسن مبارزه با بیماری لمپی اسکین را دریافت کردند.

یارویسی  با بیان اینکه   امسال  ۴۰۰ هزار راس دام علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شدند گفت: در استان کرمانشاه ۵۵۰ هزار راس دام سنگین و بیش از ۳ میلیون راس دام سبک وجود دارد که از این تعداد ۲۵ هزار راس دام در واحد‌های صنعتی استان نگهداری می‌شوند.
 انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.