۷۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی کشف، ضبط و به طور بهداشتی معدوم شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمد ایمانی سنجر رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سنقر و کلیایی از معدوم سازی حدود ۷۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز و گوشت مرغ غیر بهداشتی از سفره مردم خبر داد.

ایمانی سنجر در خصوص ضبط و معدوم سازی این حجم از فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی گفت: این کشفیات در بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و در قالب اکیپ مشترک انجام پذیرفته است.

او ادامه داد: در سردخانه‌ای واقع در سطح شهر مقدار ۲۳۲ کیلوگرم گوشت قرمز و ۴۵۹ کیلوگرم گوشت مرغ کشف شد به صورت کاملاً غیربهداشتی و غیراصولی و در حجم‌های بزرگ و وزن بالا فریز شده بود و حاوی مقدار فراوانی خونابه و سوختگی حین انجماد شده بود .

ایمانی سنجر به نظارت‌های بهداشتی از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی و کشتارگاه‌ها  در این شهرستان اشاره و تاکید کرد: مردم می‌توانند هرگونه مشکلات و تخلفات بهداشتی را با شماره تماس ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند تا رسیدگی به آن در اسرع وقت انجام شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سنقر و کلیایی تاکید کرد: مبارزه و برخورد با واحد‌های غیر مجاز کشتار دام را در دستور کار خود داریم و  با کسی مماشات ندارم، زیرا سلامت شهروندان خط قرمز دامپزشکی است.

او در پایان از شهروندان خواست از خرید گوشت و مواد پروتئینی مورد نیاز خود از غیرمراکز جداً خودداری کنند و در هنگام خرید گوشت قرمز حتماً به لیبل و مهر نظارتی دامپزشکی و همچنین تاریخ انقضای مندرج در لیبل متصل به لاشه توجه کنند؛ همچنین در مورد گوشت مرغ نیز تاریخ تولید، انقضای و دمای نگهداری فرآورده را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.