فرمانده انتظامی کرمان از مسئولان مس کرمان، مس رفسنجان و گل گهر سیرجان خواست: به منظور آمادگی مناسب برای شروع رقابت‌های این فصل فوتبال، هر چه زودتر نشست هماهنگی تشکیل دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان در دیدار اعضای هیئت فوتبال استان کرمان با وی، آغاز امامت، ولی عصر حضرت مهدی (عج) و هفته نیروی انتظامی را تبریک گفت و بیان داشت: نیروی انتظامی در برگزاری رقابت‌های ورزشی در سطوح مختلف، هم مسئولیت دارد و هم برابر قانون و مقررات، دروازه تعامل با فدراسیون‌های ورزشی است و در ایجاد بستر مناسب برای شکل گیری فعالیت‌های ورزشی در سطوح مختلف، نقش اساسی و محوری دارد.

او افزود: برابر قانون تکلفی بر عهده همکاران بنده است که آن را توفیقی برای خود می‌دانیم و هر آنچه در حوزه ورزشی، بتوانند بیشتر زمینه را برای امنیت منطقه، فراهم کند قطعاً در حوزه‌ی ارتکاب جرائم و ناهنجاری ها، گرایش جوانان به موضوعات سوء امنیتی کمتر خواهد شد، لذا ما خودمان از این موارد استقبال می‌کنیم.

ناظری تصریح کرد: کرمان، قبلا ًخودش یک تیم لیگ برتری داشت، اما در شهرستان‌ها نخستین بار بود و این اتفاق با صعود گل گهر سیرجان رخ می‌داد، که باید مدیریتی بیشتری صورت می‌گرفت و تدابیر زیادی اندیشیده می‌شد تا کار به بهترین شکل ممکن انجام شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان با تأکید بر اینکه برای برگزاری یک مسابقه فوتبال چندین رده از نیروی انتظامی مسئولیت دارند، بیان داشت: ظاهر قضیه را در درون ورزشگاه با اعزام یگان ویژه می‌بینیم، این در حالیست که در کنار آن، پلیس اطلاعات در درون جمعیت و در داخل ورزشگاه باید حضور داشته باشد، برآورد‌های قبل از بازی، حین و تبعات سوء بعد از بازی نیز باید مدیریت شوند.

ناظری گفت: پلیس راهنمایی رانندگی نیز پیرامون این حوزه نقش اساسی دارد، فرمانده انتظامی شهرستان و نیرو‌های کلانتری نیز در این زمینه مهم هستند، پلیس آگاهی نیز برای پیشگری از سرقت‌های احتمالی حضور دارد، پلیس فاوا برای ارسال تصاویر و نظارت تصویری و ... برخی از نیرو‌های حاضر در هنگام برقراری رقابت‌های فوتبال هستند.

او با بیان اینکه رده‌های دیگر هم قبل، حین و بعد از بازی تمهیدات لازم را می‌اندیشند، افزود: پلیس فتا اگر فضای مجازی را قبل از بازی کنترل نکند، احتمال آشوب در ورزشگاه وسط بازی یا بعد از آن وجود دارد.

ناظری با اعلام اینکه رقابت‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا بدون تماشاگر برگزار می‌شوند، تأکید کرد: بدون تماشاگر بودن دلیل این نیست که ما کارمان را رها کنیم، این درحالیست که تمام رده‌ها حضور دارند، ولی ممکن است یگان ویژه محدودتر داخل باشد.

او به حواشی بعد از بازی‌ها اشاره کرد و بیان داشت: بسیاری از اوقات بعد از انجام یک بازی، ممکن است شلوغ بازی‌هایی در خیابان‌ها چه در بحث شکست و چه پیروزی صورت گیرد که ممکن است تبعات سوء را برای جامعه داشته باشد و یا با حجم ترافیکی در محدوده شهر مواجه شویم، که وظیفه ماست تا برای این موارد تدابیری بیندیشیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: از آنجایی که ما نیروی مضاعفی را برای این قضیه نداریم، لذا ممکن است آسیب‌هایی به کارمان وارد کند، چرا که مجبوریم از نیرو‌هایی که وظیفه شان تأمین نظم و امنیت عمومی جامعه است، برای فوتبال هم یک کار مضاعف را انجام دهیم.

ناظری افزود: سال قبل با یک برنامه ریزی خوبی که از سوی ما انجام شد، با وجود بسیاری ضعف‌ها ما با هزاران نیرو تلاش کردیم بتوانیم امنیت ورزشگاه را تأمین کنیم و کم حاشیه‌ترین بازی‌ها را در استان شاهد بودیم.

او با اعلام اینکه قبر مطهر حاج قاسم در کرمان یک بار معنوی برای ماست، تصریح کرد: با توجه به صعود مس رفسنجان به لیگ برتر، انتظارمان این است، هرچه سریعتر جلسه‌ای با نیروی انتظامی بگذارند و قرارداد‌های لازم بسته شود.

ناظری بیان داشت: این عزیزان با اذعان به اینکه رقابت‌ها بدون تماشاگر است، بی خیال موارد امنیتی نشوند.

فرمانده انتظامی استان کرمان از مسئولان مس کرمان، مس رفسنجان، گل گهر سیرجان و دستگاه‌های مرتبط خواست: به منظور آمادگی مناسب برای شروع رقابت‌های این فصل فوتبال هر چه زودتر نشست هماهنگی تشکیل شود.

ناظری از آمادگی صددرصدی نیروی انتظامی برای تشکیل این نشست خبر داد و تأکید کرد: پیگیری مشکلات و بحث‌های هماهنگی را برای دقیقه نود نگذاریم.

او گفت: رئیس پلیس پیشگیری در نیروی انتظامی متولی این کار می‌شود تا هماهنگی‌های لازم برای تشکیل این نشست انجام شود.

ناظری افزود: مس رفسنجان در صورتی که کرمان بازی داشته باشد، ما باید ۲۰ تا ۳۰ تیم را در مسیر مستقر کنیم تا امنیت ترافیکی آن‌ها در مسیر رفت و برگشت تأمین شود.

او تصریح کرد: ما در این حوزه آمادگی همکاری داریم و امیدواریم زودتر برنامه ریزی‌های لازم انجام شود تا ما دستورالعمل‌هایی تدوین و در اختیار شهرستان‌های رفسنجان و سیرجان قرار دهیم.

ناظری بیان داشت: باید برنامه مسابقات به ما اعلام شود تا ما بر اساس آن، برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: آمادگی داریم با تشکیل این جلسه و بیان برنامه‌های کاری، بر اساس آن دستورالعمل تدوین و ابلاغ کنیم و به دنبال آن برای نیرو‌های خود جلسات آموزشی و هماهنگی را بگذاریم.

ناظری افزود: باید برنامه ریزی‌های لازم انجام شود تا مسابقات به بهترین شکل خود برگزار و کوچکترین خدشه‌ای به حیثیت فوتبال وارد نشود.

او خطاب به اعضای هیئت فوتبال استان کرمان تصریح کرد: امروز با تلاش و همت شما و عنایت ائمه اطهار، دو تیم از استان کرمان در لیگ برتر کشور حضور دارند و مجموع تیم‌های این استان فوتبال خیز از استان خوزستان جلو زده که این‌ها ازشمند است و امیدواریم ما هم بتوانیم نقش کوچکی در تکمیل این توفیقات شما، برای گسترش توسعه موفقیت‌های بیشتر جوانان استان کرمان، به ویژه در مناطق شرقی و مناطق جنوبی استان داشته باشیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار