مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اجرا شدن طرح آمرانه سلامت در این استان خبرداد.

رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: با توجه به شرایط موجود و شیوع روزانه کرونا، مبارزه با این ویروس رسالتی همگانی بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: این طرح با هدف ترویج و نهادینه کردن استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی در بین مردم اجرایی می‌شود.

رضایی با بیان اینکه تاکنون اقدامات زیادی در میدان مبارزه با این ویروس توسط جمعیت هلال احمر انجام شده است، گفت: ضدعفونی معابر، تب سنجی مسافران و عزاداران، توزیع ماسک و ارائه آموزش‌های مقابله با ویروس در نقاط مختلف از جمله این اقدامات انجام شده است.


بیشتربخوانید

بهره مندی ۷ هزار روستایی خراسان جنوبی از خدمات کاروان های نذر آب


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین ترویج فرهنگ پیشگیری، جلب مشارکت مدنی، حمایت بهداشتی و درمانی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه و توسعه آموزش‌های همگانی از دیگر اهداف این طرح است.

اودر ادامه گفت: در جهت اجرای این طرح، داوطلبان و جوانان هلال احمر در سطح شهر‌های استان به ارائه خدماتی پیرامون قطع زنجیره انتقال کرونا می‌پردازند.

رضایی به افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و توصیه و تأکید به حفظ فاصله اجتماعی را جدی نگرفته اند گفت: امر به رعایت نکات بهداشتی با حفظ احترام به شأن و منزلت انسانی به منظور کمک به سلامت جامعه از مهم‌ترین وظایف آمران سلامت است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: از شهروندان خواستاریم نسبت به رعایت مسائل بهداشتی از هیچ تلاشی کوتاهی نکنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.