معاون میراث فرهنگی استان کرمان از اجرای پروژه موزه سبز با هدف ارزیابی شرایط محیطی موزه‌های سطح استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجتبی شفیعی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه طرح موزه سبز با هدف استاندارد سازی موزه‌های سطح کشور اجرا می‌شود، گفت:  این طرح به منظور ارزیابی شرایط محیطی موزه‌ها با توجه به شرایط اقلیمی استان کرمان در حال انجام است.

او با بیان اینکه استان کرمان بیش از ۲۵ موزه مشارکتی و غیرمشارکتی دارد، افزود: در حال حاضر به موجب اجرای این طرح، موزه‌های شهرستان‌های کرمان، بم، جیرفت و رفسنجان مورد بازدید قرار گرفته اند و مرحله ابتدایی این طرح در حال انجام است.

شفیعی تصریح کرد: در این پروژه که به صورت چند مرحله‌ای انجام می‌شود، علاوه بر بازرسی‌های بصری ساختار موزه‌ها، تجهیزات الکتریکی و مکانیکی، شیوه‌های انبارش و بازدیدکنندگان با استفاده از ابزار‌های لازم، دما و رطوبت نسبی، تخمین غلظت گاز ازون، پتانسیل خورندگی این موزه‌ها اندازه‌گیری و سپس تجزیه و تحلیل‌های فیزیکی و شیمیایی، ماکروسکوپی، میکروسکوپی و آماری می‌شوند.

او بیان کرد: استان کرمان به لحاظ داشتن بنا‌های تاریخی و محوطه‌های باستانی دارای موزه‌های متنوعی است که بازدید کنندگان خاص خود را دارد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار