دبیر هیئت پرورش اندام استان کردستان از فعالیت ۱۰ هزار ورزشکار در رشته پرورش اندام در کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهنام بهاری دبیر هیئت پرورش اندام استان کردستان گفت: بدنسازی و تناسب اندام یکی از رشته‌های ورزشی جذاب در دنیای امروز است، بسیاری از جوانان تلاش می‌کنند با تمرینات ورزشی و بدن‌سازی صاحب اندامی خوش فرم و بدن ورزیده و زیبا شوند.

او اضافه کرد: تمام ورزشکاران در رشته‌های ورزشی از جمله فوتبال، بوکس، ژیمناستیک و دوومیدانی از تمرینات بدنسازی بهره می‌گیرند چرا که تناسب اندام یکی از مهم‌ترین مزایای ورزش بدنسازی است که امروزه بیش از هر جنبه آن اهمیت پیدا کرده است.

بهاری یادآور شد: پاورلفتینگ از رشته‌های زیرشاخه بدنسازی است، یک ورزش قدرتی است و لازمه آن بدن‌سازی حرفه‌ای و هدفمند است، درشته بادی بیلدینگ پرورش اندام فقط وزن مهم است.

به گفته او، کراس‌فید ترکیبی از تمرین، مقاومت، تمرین سرعت، وزنه برداری به سبک قدرتی و المپیک و تمرین‌های استقامتی است.

دبیر هیئت پرورش اندام استان کردستان یادآور شد: در سال‌های اخیر علاقه‌مندی بانوان به این ورزش بیشتر شده است تا جایی که در رشته‌های فیتنس، پاورلفتینگ و مچ‌اندازی به صورت رسمی مسابقاتی در بخش بانوان برگزار شده است.

او پرش اندام را مکمل رشته‌های دیگر دانست و گفت: بانوان رشته‌های مختلف جهت آماده‌سازی خود باید تمرینات با وزنه و دستگاه‌های بدن‌سازی و کش‌های مخصوص را انجام دهند.

به گفته بهاری، هم اکنون باشگاه‌های ویژه بانوان در استان مشغول فعالیت هستند.

او اظهار کرد: رشته پرورش اندام که در جهت شکل‌دادن به اسکلت بدن، آرایش عضلات بدن برابر استاندارد جهانی فعالیت می‌کند و در مسابقات متعدد در اوزان مختلف نمایشی دلپذیر ارائه می‌کند.

بهاری با اشاره به اینکه رشته پرورش اندام پاورلفتینگ با وزنه‌برداری قدرتی قوی‌ترین مردان مچ‌اندازی شروع شد افزود: به مرور زمان پرورش اندام هر ساله مسابقات متعددی در رشته‌های فیتنس بادی، فیزیک کلاسیک و بادی بیلدینگ در رده‌های جوانان، امید، بزرگسالان و پیشکسوتان برگزار می‌شود.

دبیر هیئت پرورش اندام استان کردستان آمار ورزشکاران سازمان یافته را ۴۰ هزار نفر ذکر کرد و گفت: بالغ بر ۱۰ هزار نفر در استان در این رشته تمرین می‌کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.