رضاعی گفت: در حال حاضر از نظر تجهیزات و امکانات پزشکی بخصوص در درمان کرونا مشکلی در کردستان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از مشکلات پیش روی دانشگاه علوم پزشکی در حال حاضر افزایش تعداد افراد مبتلا به کرونا و نیاز به فضایی برای بستری شدن در شهرستان بیجار است که با احداث محلی جدید، این مشکل هم بزودی رفع خواهد شد.

او افزود: کمبودی هم در خصوص دستگاه سی تی اسکن در شبکه بهداشت و درمان بیجار احساس می‌شود که با پیگیری‌های ویژه و کمک مسئولین، احتمال می‌رود در آبان ماه اعتبار لازم جهت تهیه این دستگاه تامین شود.

رضاعی با اشاره به اینکه رعایت نکات بهداشتی از شیوع بیماری کرونا بیش از ۹۰ درصد پیشگیری می‌کند، یادآور شد: مشکل اصلی که وجود دارد، عدم استفاده از ماسک و برپایی تجمع در مراسم خاکسپاری متوفیان است.

او تاکید کرد: مشکل کمبود تخت آی سی یو در شهرستان بیجار با اقدام نیک یک خانواده خیر با اهدای مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جهت احداث ساختمان جدید مراقبت ویژه و تامین تجهیزات بخش ICU توسط دانشگاه علوم پزشکی کردستان به سرعت رفع خواهد شد.

رضاعی گفت: این ساختمان با مساحتی بیش از ۳۰۰ مترمربع و با هشت تخت مراقبت‌های ویژه طراحی و کار احداث آن نیز آغاز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: مردم به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از ماسک در سطح شهر، اماکن عمومی و تاکسی و محافل خانوادگی استفاده کنند و همچنین رعایت فاصله اجتماعی نیز در اولویت باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار