به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت مرسدس بنز با تولید رسمی کلاس S جدید سخت مشغول ارتقا محصولات گوناگون و جذابتر خود است. این مرسدس AMG S63e پلاگین هیبریدی یکی از برجستهترین اعضای جدید مجموعه خودروهای گران قیمت سدان است، و انتظار میرود هنگامی که به نمایشگاهها وارد شود تعجب همگان را برانگیزد.
بیشتر بخوانید
این نمونه اولیه اطلاعات زیادی را در اختیار ما نمیگذارد؛ در حقیقت، بیشتر غیر قابل وصف است و این نهانسازی به طرز موثری همه چیز را پنهان کرده است، حتی پورت شارژ واقع در گلگیر عقبی سمت چپ S63e و همچنین در باک بنزین در سمت مخالف. خودروسازان هنوز هم به طور معمول عادت به زدن درهای نمادین در خودروهای پیشرفته ندارند تا ما را گمراه کنند، بنابراین به تمامی دلایل باید باور کنیم که این معضل اصلی است.
مانند بسیاری از پلاگینهای جدید، انتظار میرود مرسدس AMG S63e کارایی را نسبت به بازده در اولویت قرار دهد، و این نکته را لحاظ کند که S500، 4Matic دارای موتور شش تایی توکار ۳ لیتری توربوشارژ و قدرت ۴۲۹ اسب بخار و گشتاور ۳۸۴ پوند فوت است، و Bar در مدلهای «پرفورمنس» در خط تولید کلاس S دقیقا پایین قرار داده نشده است. هر مرسدسی با این سیستم نیروی محرکه معماری ۴۸ ولتی الکتریکی را میپیماید که موجب میشود به چندین مولفه نیرو بخشد. مدل ارتقا یافته S580 هم از معماری ۴۸ ولتی بهره میبرد، اما نیروی خود را از یک V8 دو قلو ۴ لیتری با قدرت بیش از ۴۹۶ اسب بخار و گشتاور ۵۱۶ پوند فیتی میگیرد.
بدیهی است که S63e بسیار بر آن معماری الکتریکی با کمک یک بسته متوسط باتری و دست کم یک موتور الکتریکی تکیه میکند و شایعات مبنی بر این است که میتواند تا ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. این موضوع نگرانی های طرفداران موتورهای بزرگ را نیز برطرف میکند. علیرغم تصمیم شرکت مرسدس برای کاهش خط تولید کلاس S، انتظار داریم V12 در مدل آینده Maybach بازگردد، و یک AMG هم نمیتواند خیلی دور باشد.
انتهای پیام/