مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: شیراز در حوزه‌های فقهی، فلسفی، کلامی، حدیثی، تاریخی، ادب و ابعاد مختلف علوم انسانی پیشتاز در کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان فارس گفت: شیراز نگین درخشانی در تاریخ علم و اندیشه و حوزه‌های علمیه است.

او افزود: این شهر در حوزه‌های فقهی، فلسفی، کلامی، حدیثی و تاریخی تا ادب و ابعاد مختلف علوم انسانی پیشتاز در کشور است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه در این سفر ارزیابی سفر سال قبل را خواهیم داشت، گفت: در این سفر برای ارتقا حوزه‌های علمیه فارس تصمیمات جدیدی گرفته می‌شود.

آیت الله اعرافی افزود: ارتقا و تداوم حوزه‌های علمیه بر دوش مردم و علما بلاد است و مدیریت حوزه‌های علمیه کشور هم همه تلاش خود را انجام خواهد داد.

او گفت: آنچه در در سال‌های اخیر دنبال می‌شود این است که حوزه‌های استان‌های بزرگی مانند فارس صاحب اختیار باشند و خود آن‌ها تصمیم گیرنده باشند.

آیت الله اعرافی ادامه داد: برای ارتقا حوزه‌های استان فارس، تنوع رشته‌ای که بیش از چهارصد رشته گرایش در مقاطع مختلف است، در دستور کار قرار دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: حوزه‌های شیراز یکی از پایگاه‌های مهم اجرای رشته‌های متنوع در رشته‌های علوم انسانی و علوم اسلامی علوم عقلی است، زیرا این شهر و استان سابقه کهنی در حوزه‌های مختلف دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: فعال شدن درس‌های خارج از فقه اصول و زمینه سازی برای گسترش پژوهش‌های اسلامی از اهداف و راهبرد‌هایی است که در استان فارس پیگیری می‌شود.

شرکت در کمیته عالی وقف، شرکت در اجلاسیه مدیران و اساتید حوزه‌های علمیه استان و شرکت در همایش حوزه انقلابی از مهمترین برنامه‌های آیت الله اعرافی در سفر یک روزه به شهر شیراز است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار