کارشناس مسائل بین الملل گفت: در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا قطعا شکاف بین اروپا، ترامپ و کاخ سفید تشدید خواهد شد.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رویکرد اروپا بعد از انتخابات آمریکا در قبال ایران، گفت: در صورت پیروزی ترامپ برای ۴ سال دیگر قطعا شکاف بین اروپا و ترامپ و کاخ سفید تشدید خواهد شد، همچنان که در طول ۴ سال گذشته این اختلافات بین اتحادیه اروپا و آمریکا بر سر مسائل مختلف جهانی و به ویژه در مورد برجام اختلاف تشدید شد و شکاف افزایش پیدا کرد.

هانی زاده اضافه کرد: با توجه به اینکه جو بایدن ادبیات ملایم تری برخوردار دارد، قطعا اروپا احساس نزدیکی بیشتری به او خواهد داشت، در واقع بایدن از توانمندی بالایی برای اجماع سازی در مسائل مختلف برخوردار است.

او افزود: اتحادیه اروپا اکنون خود را آماده می‌کند تا بعد از پیروزی بایدن سیاست‌های کلان خود را تعریف کند، چراکه ترامپ در گذشته رفتاری را اتخاذ کرد که موجب دلگیری هم پیمانانش در اتحادیه اروپا شد، به همین دلیل اروپا به شدت نگران پیروزی مجدد ترامپ است، ولی اگر بایدن رئیس جمهور واشنگتن شود، سیاست‌های اروپا به آمریکا نزدیک می‌شود، اما در مورد برجام قطعا اروپا سیاست ثابتی دارد.

هانی زاده ادامه داد: در مورد سیاست اروپا در مورد ایران به سیاست حداکثری فشار و منع ایران از خروج از برجام است، اروپا تلاش دارد از رهگذر همکاری با ایران در حوزه برجام مانع خروج ایران از این توافقنامه شود، در واقع بایدن هم همین سیاست را دارد و بعد از پیروزی بایدن احتمال بازگشت آمریکا به برجام بسیار زیاد است.


بیشتر بخوانید


کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به موضع مشاور بایدن درباره بازگشت آمریکا به برجام، گفت: مشاور جو بایدن اعلام کرده است که ایران نباید به سمت استفاده از مسائل هسته‌ای برای اهداف نظامی حرکت کند و یک سری بحث‌هایی شد که نشان می‌دهد باز هم فشار‌ها تشدید خواهد شد.

هانی زاده تاکید کرد: بایدن می‌گوید بعد از پیروزی در انتخابات آمریکا به برجام باز می‌گردد و سعی می‌کند ایران را کنترل کند تا مانع نفوذ ایران در منطقه شود. در واقع ادبیات بایدن در مقابل ایران ملایم‌تر است، ولی در مسائل کلان هر دو نامزد حزب دموکرات و جمهوری خواه سیاست واحدی را در مقابل ایران دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
شما چی؟؟
آخرین اخبار