نتایج یک مطالعه نشان داد که پزشکان سیاه‌پوست و آسیایی‌تبار و سایر اقلیت‌های نژادی در نظام بهداشت و درمان انگلیس با تبعیض‌نژادی گسترده‌ای روبرو هستند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، نتایج یک بررسی در انگلیس نشان می‌دهد پزشکان سیاه پوست، آسیایی تبار و اقلیت‌های نژادی، در نظام بهداشت و درمان انگلیس، با تبعیض بیش تری روبرو هستند. 

بررسی دانشکده سلطنتی پزشکی در انگلیس که در بر گیرنده ۳۰ هزار پزشک بیمارستانی در انگلیس است مشخص کرد پزشکانی که سیاه پوست، آسیایی تبار یا از اقلیت‌های نژادی اند، در مقایسه با همتایان سفید پوست خود، کم‌تر می‌توانند برای آغاز دوره تخصصی، موفق شوند و اغلب در مصاحبه‌های مربوط، رد می‌شوند.

به گزارش این دانشکده، پزشکان غیر سفید پوست در انگلیس، در یافتن شغل نیز با دشواری روبرو هستند، زیرا "تبعیض نژادی" در بهداشت و درمان انگلیس، کاملا رایج شده است.

به نوشته روزنامه گاردین، دکتر «اندرو گودارد» رئیس دانشکده سلطنتی پزشکی انگلیس، در این باره گفت: براساس نتایج این بررسی، مشخص است که تبعیض نژادی، هنوز یک مشکل اساسی در نظام بهداشت و درمان این کشور است و نشان می‌دهد استخدام افراد، براساس توانایی آنان صورت نمی‌گیرد. این روزنامه نوشت بر سر پیشرفت پزشکان غیر سفید پوست در انگلیس، دو برابر مانع قرار دارد و مثلا با این که پزشکان سفیدپوست، کم‌تر برای درخواست شغل اقدام می‌کنند، احتمال دعوت به مصاحبه و دادن شغل به آنان، بیش از غیر سفیدپوستان است.

گاردین بر اساس نتایج این بررسی افزود: احتمال دعوت پزشکان سفیدپوست برای دوره‌های تخصصی پس از نخستین درخواست، به مراتب بیش‌تر از پزشکان غیر سفیدپوست متقاضی تخصص است.

روزنامه گاردین نوشت در این بررسی، وضعیت ۳۹۹ متخصصی که در سال ۲۰۱۹ فارغ التحصیل شده بودند، مطالعه و مشخص شد ۹۸ درصد از پزشکان سفیدپوست، پس از نخستین درخواست، برای مصاحبه دعوت شدند، اما این میزان در میان پزشکان سیاه پوست، آسیایی تبار و اقلیت‌های نژادی، ۹۱ درصد بود. همچنین در حالی که ۲۹ درصد از پزشکان سفیدپوست، پس از نخستین مصاحبه، شغل پیدا کردند فقط ۱۲ درصد از پزشکان غیر سفید پوست، پس از نخستین مصاحبه، به شغل دست یافتند. در بررسی دانشکده سلطنتی پزشکی انگلیس، اطلاعات موجود ۸ سال اخیر نیز مطالعه شد که موید وجود تبعیض نژادی در نظام بهداشت و درمان این کشور است.

به نوشته روزنامه گاردین، راجر کلاین، پژوهشگر دانشگاه میدلسکس در زمینه تبعیض نژادی در بهداشت و درمان انگلیس معتقد است این یافته‌ها نشانگر "تبعیض نهادینه شده" در این نظام است. وی تاکید کرد مبارزه با این تبعیض نژادی، برای تک تک پزشکان ممکن نیست و مسوولان این نظام باید این تبعیض را بپذیرند و برای محو آن، اقدام کنند.

گاردین نوشت براساس نتایج یک بررسی در سال ۲۰۱۸، پزشکان غیر سفیدپوست در انگلیس، در مقایسه با پزشکان سفیدپوست، سالانه حدود ده هزار پوند کم‌تر و پرستاران غیر سفید پوست نیز در مقایسه با پرستاران سفیدپوست، به طور متوسط سالانه دو هزار و ۷۰۰ پوند کم‌تر درامد دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار