استاندار زنجان گفت:با اجرای نقشه راه تجارت خارجی بسیاری از مشکلات مربوط به صادرات استان زنجان حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اینکه اجرای نقشه راه صادرات خیلی از مشکلات زنجان را حل می‌کند گفت: در صورتی که موانعی بر سر راه اجرای نقشه راه استان زنجان وجود داشته باشد، لازم است که همه دستگاه‌ها کمک کنند تا مسائل حل شود. 

او افزود: همه دستگاه‌های استان زنجان مشارکت کنند تا مسیر‌های عمده صادراتی استان زنجان  از ترکیه و عراق به مسیر‌های دیگر سوق پیدا کند.

استاندار زنجان از فعالان بخش خصوصی و مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست در خدمت به مردم همکاری کنند چرا که بخش خصوصی بازوی توانمندی است که در حل گره‌های کور اقتصادی تاثیرگذار است.

حقیقی گفت: جلسات گفتگوی دولت با بخش خصوصی با پایه و الگوی نقشه راه تجارت خارجی تشکیل شود.

یگانه فرد رئیس اتاق بازرگانی زنجان نیز با اشاره به تدوین نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان گفت:در این نقشه راه کارشناسان تلاش می‌کنند ارتباطات چند جانبه را با توسعه و افزایش صادرات انواع کالا‌های تولیدی زنجان ارتقا دهند.

 او افزود:کالا‌هایی مثل سرب روی و صنایع دستی استان زنجان از جمله مس و چاقو می‌توانند در صادارت استان زنجان نقش مهمی داشته باشند.

یگانه فرد با بیان اینکه زیتون، سیر و کشمش هم ظرفیت‌های خوبی برا‌ی صادرات دارند، افزود: برق الکترونیک، شیلات فرش منسوجات از دیگر بخش‌هایی هستند که  ارز آوری خوبی برای استان زنجان دارند.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه در نقشه راه تدوین شده تجارت خارجی همه مسیر‌های صادراتی سنجیده شده تا استعداد صادراتی و تجارت خارجی استان زنجان  افزایش پیدا کند.

استاندار زنجان نیز که پیگیر اجرایی و عملیاتی شدن نقشه راه تدوین شده است، تاکید داشت تا همه دستگاه‌های استان زنجان  مشارکت و همکاری کنند تا مسیر‌های عمده صادراتی زنجان از ترکیه و عراق به مسیر‌های دیگر سوق پیدا کند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.