رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: با توجه به سیاست‌های جدید قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده‌های مهم، وفق مقررات در جهت صلح و سازش از ظرفیت خوب و مناسب شورای حل اختلاف استفاده شود.

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، یکی از راهکار‌های مناسب برای ایجاد صلح و سازش در پروند‌های مهم را استفاده از ظرفیت مناسب شورای حل اختلاف دانست و گفت: با توجه به سیاست‌های جدید قوه قضائیه، شورای حل اختلاف در رسیدگی به پرونده‌های مهم و حل و فصل دعاوی، فرصت بسیار مناسبی است که باید از ظرفیت آن وفق مقررات استفاده شود.

او افزود: باید نسبت به مختومه کردن پرونده‌های معوقه، کاهش موجودی پرونده و کاهش جمعیت کیفری تلاش فراوانی صورت بگیرد و تا ۳ ماه آینده تمامی پرونده‌های مسن و معوقه مورد رسیدگی و مختومه شوند.

حجت الاسلام مرادی داشت: ملاقات‌ها و دیدار با زندانیان چه بصورت حضوری و یا ویدئو کنفرانس می‌تواند در کاهش جمعیت کیفری و حل مشکلات زندانیان بسیار مؤثر باشد و باید بصورت هدفمند، مستمر و جدی پیگیری شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: روساء دادگستری و دادستان‌های سراسر استان با نظارت و سرکشی مستمر باید از نزدیک در جریان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب دادگاه‌ها و دادسرا‌ها و همچنین بر حسن اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های قوه قضائیه در حوزه قضایی خود قرار بگیرند و اگر ضعفی یا مشکلی وجود داشت آن‌ها را مرتفع کنند.

او گفت: همکاران قضایی و اداری تلاش و زحمات فراوانی در تحقق عدالت در جامعه انجام می‌دهند و همانطوری که تکریم ارباب رجوع الزامی است باید به تکریم کادر قضایی و اداری توجه بیشتری شود و چنانچه نیاز به فرهنگ سازی لازم در این خصوص دارد، برنامه ریزی‌های مقتضی صورت بگیرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.