شرکت پورشه از طراحی خود تایکان در ظاهر خودرو ماکان استفاده کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تقریباً یک سال و نیم پیش، شرکت پورشه اعلام کرد که نسل بعدی کراس اور پورشه ماکان کاملا برقی خواهد بود؛ و با توجه به پر فروش بودن این مدل، موضوع مذکور امری بسیار مهم تلقی می­‌شود. اکنون به لطف یکی از عکاسان جاسوسمان اولین نگاه را به ماکان جدید می­اندازیم. این خودرو نه تنها به نظر می­‌رسد که سرنخ‌های طراحی را از نسل قبلی برقی خود (تایکان) قرض گرفته است، بلکه ظاهراً یک شکل کوپه مانند نیز کسب می­‌کند.

علیرغم  استتار متوسط، توانسته‌ایم از چند جزئیات کلیدی ماکان جدید سر در بیاوریم. در قسمت جلو، چراغ ها به وضوح مطابق چراغ های تایکان هستند. البته از چراغ های دیگر پورشه‌ها مستطیلی تر و نسبتاً کوچک هستند. در سپر جلو به نظر می­رسد نسبت به ماکان فعلی فضای کمتری برای هواکش مشبک در نظر گرفته شده باشد، که با توجه به برقی بودن این مدل منطقی است.

ماکان ۲۰۲۱

طراحی بدنه خودرو پورشه ماکان

در بخش کناری، می­‌توانیم ببینیم که این نمونه اولیه ظاهراً صندوق عقب ندارد  و به این مفهوم است که ماکان جدید شکل بدنه کوپه را خواهد داشت. این فرض را اسپویلر انتهای خودرو تقویت می­‌کند. احتمالاً چراغ‌های عقب اتومبیل باریک‌تر باشند. نمی‌توانیم بگوییم که توسط یک قطعه به آن طرف دریچه وصل شده اند یا نه، اما با توجه به پورشه های اخیر این احتمال وجود دارد. همچنین به نظر می­رسد لوله اگزوز هم وجود داشته باشد، اما با اطمینان کامل می­توان گفت که غیرقابل مشاهده هستند.

پایه و اساس این ماکان جدید یک پلتفرم برقی نو به نام PPE (پلتفرم برتر الکتریکی ، نه تجهیزات حفاظتی شخصی) است. از این پلتفرم در مدل های آینده پورشه و آئودی به کار خواهد گرفته شد، اما احتمالاً ماکان اولین مدلی باشد که از آن استفاده  می­‌کند. طبق گزارشی در سال گذشته، اولین مدل ها توربو های پرفورمنس و توربو S trime هستند (بله، پورشه به خاطر خودروهای برقی خود متعهد به چنین روش نام گذاری شده است.) توربو S حتی ممکن است در بازده به قدرت ۷۰۰ اسب بخار ترقی کند، که به مدل های تایکان بسیار نزدیک است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.