انجام نخستین سفر رسمی هیئت اماراتی به تل‌آویو

نخستین سفر رسمی هیئت اماراتی همراه با مسئولان آمریکایی عالی‌رتبه به تل‌آویو، با پرواز هواپیمای اماراتی به سمت فرودگاه بن گوریون آغاز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، هواپیمای متعلق به شرکت «الاتحاد الطیران» امارات امروز (سه‌شنبه) برای انجام نخستین سفر رسمی هیئت اماراتی همراه با مسئولان عالی رتبه آمریکای، ابوظبی را به مقصد فرودگاه بن گوریون تل آویو ترک کرد.

این سفر در چارچوب تلاش امارات و رژیم صهیونیستی برای توسعه همکاری‌ها پس از عادی سازی روابط در ماه میلادی گذشته با میانجیگری آمریکاست.

مسئولان رژیم صهیونیستی درباره این سفر گفتند: به علت شرایط همه گیری ویروس کرونا در جهان، این سفر تنها به فرودگاه ختم می‌شود و دیدار‌ها در این محل انجام خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه امارات نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: عبداله بن طول المریف وزیر اقتصاد و عبید حمید الطایر، وزیر مشاور در امور مالی در رأس هیئت اماراتی هستند.

همچنین استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا و فرستاده آمریکا در خاورمیانه که همراه هیئت صهیونیستی در روز یک‌شنبه به بحرین سفر کرده و سپس وارد امارات شده بودند تا معاهده صلح و برقراری روابط دیپلماتیک میان تل آویو و منامه و ابوظبی را امضا کنند، در این هواپیما حضور دارند.

روزنامه جروزالم پست نیز عصر دیروز (دوشنبه) اعلام کرد که این سفر با هدف امضای توافق برای لغو ویزا میان طرفین است.

وزیر خزانه داری آمریکا تقریبا یک ماه پس از امضای توافق عادی سازی روابط و صلح میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی به ابوظبی و منامه سفر و در دیدار با مقامات این کشور‌ها درباره روند اجرای توافق و جزئیات آن گفتگو کرد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار