تصویب معاهده عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی کابینه امارات

کابینه امارات معاهده عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به تصویب رساند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری معا، کابینه امارات به ریاست «محمد بن راشد آل مکتوم» معاون رئیس امارات، نخست وزیر و حاکم دبی معاهده عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی امضا شده با رژیم صهیونیستی در اواسط ماه گذشته میلادی در آمریکا را تصویب کرد.

حساب کاربری دولت امارات در توییتر نوشت: کابینه (امارات) به ریاست محمد بن راشد آل مکتوم پیمان عادی سازی روابط کامل دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را تصویب کرد.

کابینه دستورات شروع اجرای تدابیر قانونی جهت صدور حکمی فدرال در زمینه تایید این توافقنامه را صادر کرد.

کابینه امارات ادعا کرد که این معاهده پیشرو در " «تحقق صلح و ثبات» در حمایت از خواسته‌های ملت‌های منطقه بوده و تلاش‌های آن‌ها برای تحقق صلح، آرامش و پیشرفت را تقویت کند به خصوص تلاش‌هایی که با هدف تقویت روابط اقتصادی، فرهنگی و شناختی هستند.

هفته گذشته دولت و کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی توافقنامه سازش با امارات را تصویب کردند. این توافقنامه ۱۵ سپتامبر در واشنگتن امضا شد.

همچنین این در حالی است که اولین هواپیمای اماراتی صبح امروز دوشنبه در اراضی اشغالی به زمین نشست. امارات در راستای عادی سازی روابط یک هواپیمای Boeing ۷۸۷ را راهی اراضی اشغالی کرد. قرار است گروهی از مقامات صنعت گردشگری، آژانس‌های مسافرتی و نمایندگی‌های حمل بار به همراه رسانه‌های صهیونیست به دعوت نمایندگی‌های بخش گردشگری ابوظبی با همین پرواز راهی امارات شوند.

این رخداد در آستانه راه اندازی یک خط پرواز منظم میان اراضی اشغالی و امارات انجام می‌شود. روز یکشنبه وزارت حمل و نقل امارات و رژیم صهیونیستی توافق نامه‌ای را به امضا رساندند که به موجب آن پرواز‌های تجاری میان دو طرف میسر می‌شود. گفته شد که در مرحله اول، حدود ۲۸ پرواز هفتگی بین دو طرف انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار