استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کوچک بودن محدوده شهر‌ها باعث افزایش تقاضا و کمبود عرضه در حوزه مسکن می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در کارگروه امور زیربنایی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: کوچک بودن محدوده شهری و ضعف در نظارت کمی و کیفی بر ساخت و ساز‌ها دوعامل مهم گرانی مسکن در شهر‌ها به‌شمار می‌رود.

او افزود: کوچک بودن محدوده شهر‌ها باعث افزایش تقاضا و کمبود عرضه در حوزه مسکن می‌شود.


بیشتر بخوانید


عباسی با اشاره به سکونت ۶۵۰ هزار نفر برابر حدود ۶۵ درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری در شهر‌های استان اضافه کرد: هم‌اکنون به‌طور میانگین ۴۰ درصد خانه‌های شهر‌های این استان نما ندارد.

او ادامه داد: این عامل یعنی ۴۰ درصد واحد‌های مسکونی شهر‌های چهارمحال و بختیاری پایان‌کار ندارند و صاحبان آن هزینه‌های مربوط به شهرداری و شهرنشینی را پرداخت نکرده‌اند.

عباسی گفت: دریافت هزینه‌های مربوط به شهرداری و شهرنشینی ساختمان‌های بدون نما در شهر‌ها شامل پروانه ساختمانی، پایان‌کار و پروانه کسب واحد‌های تجاری حداقل پنج هزار میلیارد ریال برابر بودجه یک‌سال شهرداری‌های استان می‌شود.

او افزود: دریافت این مبلغ از متخلفان حوزه شهری باعث دو برابر شدن بودجه یک سال شهرداری‌های استان خواهد شد.

عباسی اضافه کرد: در این راستا ابتدا باید وضع موجود شهر‌ها ساماندهی و سپس برای توسعه شهری اقدام شود.

او ادامه داد: شهرداران نسبت به دریافت این مبلغ از متخلفان حوزه شهری اقدام و برای ساخت و ساز در شهر‌ها براساس ضوابط و مقررات برنامه‌ریزی کنند.

عباسی گفت: براساس قانون، با هرگونه تغییر کاربری زمین‌های درجه یک کشاورزی به منظور توسعه شهر‌ها مخالفت می‌شود.

او افزود: شهرداران استان ممیزی املاک شهر‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.

عباسی اضافه کرد: زیباسازی، نظم‌دهی، افزایش درآمد شهرداری‌ها، ارتقای فرهنگ شهرنشینی، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه، ایجاد اشتغال، تحول در نظارت مورد توجه شهرداری‌ها باشد.

او ادامه داد: هرگونه واگذاری زمین‌های دولتی برای سرمایه‌گذاری، اشتغال‌زایی و طرح‌های تولیدی در درون و برون شهر‌ها بر عهده اداره‌کل راه و شهرسازی است.

عباسی گفت: زمین مورد نیاز طرح‌های مرتبط با حوزه جهادکشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری هم باید پس از تصویب در کارگروه امور زیربنایی، از طریق اداره‌کل راه و شهرسازی به متقاضیان واگذار شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.