هزینه شدن ۱۹۰ میلیارد ریال برای بازآفرینی شهری در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار از سال ۱۳۹۷ تاکنون برای اجرای طرح های بازآفرینی شهری در شهرهای بزرگ استان هزینه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پژمان نیک اقبالی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۲ پروژه بازآفرینی شهری در شهرهای دوگنبدان،دهدشت و یاسوج در قالب اقدام مشترک در سال ۱۳۹۷  با ۳۷۱ میلیارد ریال اعتبار تعریف شد.

نیک اقبالی افزود: ساماندهی خیابان بلادیان شهر دوگنبدان، آسفالت و جدول گذاری برخی محله های مسکونی شهرهای بزرگ کهگیلویه و بویراحمد مانند دولت آباد، محمودآباد،بلهزار دریاسوج،محله سادات،جدول کشی و سنگ فرش محله رادک و پایگاه سلامت محله رادک در دوگنبدان از جمله طرح های بازآفرینی شهری اجرا شده در این مدت است.

او بیان کرد: اصلاح شبکه آب محمود آباد،جدول گذاری و آسفالت کوی شرف آباد و احداث دو مدرسه در محله رادک و مهریان از دیگر طرح های حوزه بازآفرینی شهری در استان است.

نیک اقبالی گفت: ساخت پل ارتباطی محله سادات و رادک دوگنبدان،ساماندهی خیابان مطهری یاسوج از طرح های پیش بینی شده بازآفرینی شهری استان است که قرار است عملیات اجرایی آن امسال شروع شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به تحول در سیمای برخی مناطق بافت فرسوده استان به ویژه خیابان بلادیان و محله سادات شهر دوگنبدان بیان کرد: ادامه این روند نقش مهمی در تغییر سیما و مبلمان شهری بافت های فرسوده استان دارد.

او افزود: بازآفرینی شهری سیاستی جامع و یکپارچه برای حل مشکلات شهرهاست به نحوی که منجر به ارتقای شاخص‌های زیست ‌پذیری و کیفیت زندگی شهروندان می‌شود.

این طرح که در برگیرنده شبکه‌ای از اقدامات و برنامه‌های همه‌جانبه، مشارکتی، فرایند مبنا، راهبردی، اجتماع محور و برنامه‌های بازآفرینی است که در تمامی سطوح مشارکت حداکثری به ویژه مردم را به همراه دارد.

۱۵۹هزار نفر از جمعیت شهرهای مختلف استان از جمله یاسوج، دوگنبدان و دهدشت در سکونتگاه ‌های ناکارآمد و بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند.

۲ هزار و ۸۲ هکتار سکونتگاه غیر رسمی و بافت فرسوده در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع یک درصد مساحت کشور را دارد و یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.

این استان ۷۲۶ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۴ درصد آن در شهرها و ۴۶ درصد در روستاها زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.