منیژه آرمین گفت: افراد خاص اثر جعلی را سریع تشخیص می‌دهند، اما مخاطبان عام متوجه این موضوع نمی‌شوند.

منیژه آرمین نویسنده در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره انتشار جعلیات در فضای مجازی گفت: انتشار جعلیات در فضای مجازی یک هجمه فرهنگی است. بدترین اتفاقی  که در زمینه ادبیات رخ می‌دهد این است که اثر یا حرفمان را به نام دیگری منتشر کنیم. بنابراین لازم است  افرادی باشند که افشاگری کنند و بگویند این مطالب جزء جعلیات ادبی است.


بیشتر بخوانید 



وی افزود: مشکل فرهنگی که در کشور داریم این است که پرسشگر نیستیم. یعنی درباره اینکه شعر منتشر شده در فضای مجازی واقعا اثر سهراب سپهری است یا نه بررسی انجام نمی دهیم. درصورتی که این مسئله را  به راحتی می‌توان فهمید زیرا سهراب سپهری غیر از هشت کتاب اثر دیگری ندارد. آثار شاعران دیگر را هم می‌توان به همین صورت بررسی کرد.

این نویسنده بیان کرد: باید مردم را نسبت به نشر جعلیات آگاه کرد و گفت اثر منتشر شده به اسم فلان شاعر جعلی است. کسانی که در فضای مجازی صفحه دارند در زمینه  اطلاع رسانی درست فعالیت کنند، کسانی هم که آثار جعلی می‌خوانند حتما صفحه افراد جدی را هم  دنبال می‌کنند، بنابراین این افراد می توانند از جعلی بودن یک اثر به راحتی آگاه شوند.

وی ادامه داد: با این فعالیت ها، هر دو نوع مخاطب عام و جدی ادبیات با آثار جعلی در این زمینه روبه رو می‌شوند و این مسئله روی هر دو گروه تاثیر می‌گذارد. حتی اگر اثری که از اثر خودم بهتر است به نام من منتشر  شود باز هم جعل و  نادرست است. انتشار جعلیات ادبی تاثیرش را روی فرهنگ می‌گذارد. افراد خاص اثر جعلی را سریع تشخیص می دهند اما مخاطبان عام که تعدادشان هم بیشتر است، متوجه نمی‌شوند و بدین ترتیب مطلب جعلی دائم در فضای مجازی دست به دست می شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار