مردم جای جای آذربایجان غربی، همزمان با بیست و هشتم صفر، رخت عزای رحلت رسول الله (ع) و امام حسن مجتبی (ع) را بر تن کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، آیین‌های عزاداری پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) امسال به خاطر شیوع بیماری کرونا، بیشتر به صورت مجازی برگزار شد و مردم استان، با استفاده از هر امکاناتی این روز را به سوگواری پرداختند.

البته بسیاری از مردم برای سردر خانه‌های خود، مساجد و امامزاده‌ها را در سوگ پیامبر اکرم (ص) سیاهپوش کرده و با پوشیدن رخت عزا، سوگواری خود را در سالروز رحلت آن حضرت و سبط اکبر ایشان، امام دوم شیعیان حضرت امام حسن مجتبی (ع) نشان دادند.

برگزاری سخنرانی‌های مجازی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، ارسال پیام تسلیت از طریق این شبکه ها، ارسال احادیث مربوط به پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و امام حسن (ع)، الصاق عکس مربوط به مرقد مطهر حضرت پیامبر (ص) و قبرستان بقیع و سیاهپوش کردن پروفایل‌ها از جمله مهمترین کار‌هایی است که مردم سوگوار آذربایجان غربی در راستای عزای حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) انجام می‌دهند.

همچنین به مناسبت سالروز شهادت حضرت پیامبر اعظم (ص)، زیارت ازبعید آن حضرت در برخی از صفحات مجازی به صورت آنلاین و همچنین در منازل برگزار شد و بسیاری از مردم به همراه خانواده‌های خود این زیارت را قرائت کردند.

۲۸ صفر دارای آیین‌های ویژه‌ای در آذربایجان غربی است که زیارت امامزاده‌ها و اماکن متبرکه، زیارت گلزار شهدا، پخش احسان و نذری و اطعام از جمله آنهاست، ولی امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و وضعیت حاد استان، بسیاری از این کار‌ها صورت نگرفت و برخی از آن‌ها نیز با رعایت کامل پروتکل‌ها بود.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.