استاندار خراسان شمالی از تعیین قیمت ماسک تولیدی خراسان شمالی به مبلغ نهصد تومان در کارگروه تنظیم بازار استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی گفت: قیمت ماسک تعیین شده توسط سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کشور هزار و ٣٠٠ تومان است که تلاش کردیم در استان با پای کار آمدن تمامی بخش‌ها قیمت ماسک تولیدی استان کمتر از این قیمت مصوب به دست مصرف کنندگان برسد.

شجاعی با تاکید بر اطلاع رسانی قیمت مصوب ماسک تولیدی استان در داخل و خارج از مکان‌های فروش ماسک، گفت: با تعیین سهمیه، واحد‌های تولیدی استان باید مجموعا روزانه ١۵٠ هزار ماسک تولید کنند و در صورت نیاز به عرضه بیشتر نیز باید میزان مورد نیاز را تامین کنند.

او با تاکید بر حمایت از واحد‌های تولیدی استان، میزان ظرفیت تولید ماسک روزانه استان را ۴۹۰ هزار اعلام کرد و گفت: میزان ماسک مصرفی روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار است که بنا بر مصوبه کارگروه تنظیم #بازار استان واحد‌های تولیدی باید این میزان را تامین کنند و برای بازاریابی و عرضه مازاد تولید واحد‌های تولیدی به آنان کمک خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید


شجاعی با تعیین مهلت ۴۸ ساعته برای اجرای این مصوبه در سطح استان بر نظارت بر اجرای این مصوبه تاکید کرد و افزود: تولید کننده، توزیع کننده و خرده فروشان به هیچ بهانه‌ای حق افزایش قیمت را ندارند این موضوع باید از سوی متولیان امر به خوبی نظارت شود.

 استاندار خراسان شمالی ستاد تنظیم بازار استان را تنها مرجع افزایش قیمت ماسک عنوان کرد و گفت: اگر بنا بر تصمیم سطح ملی قیمت مصوب وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، افزایش به همان نسبت قیمت ماسک در استان نیز افزایش می‌یابد.
شجاعی خطاب به معاونت اقتصادی استانداری دستور داد: طی ابلاغی به تمامی سیستم‌های دولتی در استان اعلام شود که باید خرید ماسک برای جامعه هدف خود را از واحد‌های تولیدی استان داشته باشند.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه پایین بودن قیمت ماسک تولیدی استان از قیمت ماسک سایر استان‌ها به معنای پایین بودن کیفیت نیست، افزود: ماسک تولیدی سایر استان‌ها به دلیل پرداخت هزینه حمل و نقل بالاتر از قیمت ماسک تولیدی استان است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.