معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از برخورد قانونی با متخلفان در صورت عدم توزیع ماسک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   علی یوسفی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت : به همین دلیل ۳ مجوز تولیدی به استناد نامه‌های غذا و دارو در استان داده و ماسک‌هایی تولید و به نرخ مصوب هزار و ۱۰۰ تومان در تعدادی از داروخانه‌ها توزیع شد، اما چون تعداد آن معدود بود حتی بسیاری از شهروندان احساس نمی‌کردند ماسک با این قیمت در بازار باشد.

یوسفی افزود: با توجه به این که خراسان شمالی پایین‌ترین قیمت ماسک تعاونی را در کشور دارد، تقریباً دو هفته پیش اعلام شد قیمت کارگاهی آن بسیار پایین است و از آن پس نرخ ماسک‌های تعاونی به هزار و ۳۰۰ تومان رسید در حالی که در دیگر نقاط کشور هزار و ۵۰۰ تومان است.


بیشتر بخوانید


یوسفی گفت : به دلیل محدودیت تولید ماسک در استان، روزانه در ۵ تا ۶ داروخانه و در هر داروخانه هزار عدد ماسک توزیع می‌شود.

او افزود : اگر این ماسک‌ها با قیمت‌های بالا به مردم عرضه شود یا اصلاً عرضه نشود، با متخلفان در این بخش طبق قانون برخورد می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ظرفیت اسمی تولید ماسک ۳ کارخانه موجود در استان را ۴۵ هزار عدد بیان کرد و افزود: دلیل تولید اندک به گفته آن‌ها کمبود پارچه مخصوص ماسک است که استانداری قول داده با حمایت آن ها، تولید و توزیع ماسک با نرخ تعاونی در استان همچنان ادامه داشته باشد.

یوسفی افزود : قرار است این واحد‌ها ظرفیت تولید خود را افزایش دهند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.