نخستین کانون یادگیری و ترویجی افتخاری کشاورزی امروز در بخش رخ تربت‌حیدریه به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی در تربت حیدریه راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی شیبانی مدیر جهاد کشاورزی جلگه رخ با اشاره  به برنامه‌ریزی برای برپایی پنج کانون یادگیری و ترویجی افتخاری کشاورزی در  تربت‌حیدریه گفت: نخستین مورد از  کانون‌ یادگیری کشاورزی با محوریت "مدیریت مزرعه" امروز در مزرعه خزاعی بخش جلگه رخ فعال شد.

او افزود: کانون‌های یادگیری با هدف انتقال تجربه و دانش به مجموعه مشخصی از واحد‌های تولیدی در زمینه‎های مختلف کشاورزی مانند زراعت، باغبانی، دام، طیور، شیلات و آبزیان ایجاد می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی جلگه رخ ادامه داد: آن دسته از تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی در سطح ملی، استانی یا شهرستانی که توان و تمایل انتقال دانش و تجربه حرفه‎ای خود را به دیگر کشاورزان دارند کار تدریس در دوره‌های آموزشی کانون‌های یادگیری و ترویجی افتخاری کشاورزی را بر عهده دارند.

شیبانی بیان کرد: الگوسازی برای سایر بهره‌برداران، استفاده از توان علمی و تجربی آنان به منظور اشاعه نوآوری‌های مفید و نیز اطلاع‌رسانی در برنامه‌های ترویجی از دیگر اهداف تشکیل این کانون‌ها هستند.

انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار