مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای در مشهد از دو هزار و ۷۰۰ هکتار، امسال به سه هزار هکتار افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امید طهماسبی زاده مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: امسال سطح زیرکشت ذرت علوفه‌ای نسبت به پارسال به سه هزار هکتار رسیده است و پیش بینی می‌شود با میانگین برداشت هر هکتار ۴۵ تن حدود ۱۳۵هزار تن ذرت علوفه در  این شهر تولید شود.

او با اشاره به اینکه کل بذر مصرفی در سه هزار هکتار ذرت ۱۵۰ تن می‌باشد "میانگین مصرف در هکتار ۵۰ کیلوگرم" افزود: اغلب بذر کشت شده از نوع ۷۰۴ سینگل کراس است که به روش‌های کودکار، بذرکار و پنوماتیک کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد با اشاره به حدود ۵۱هزار راس دام سنگین و ۹۰۰هزار دام سبک در شهر ادامه داد: افزایش سطح زیرکشت ذرت علوفه‌ای می‌تواند نقش بسزایی در تامین خوراک دام و افزایش تولیدات فرآورده‌های دامی و لبنی در شهر داشته باشد.

طهماسبی زاده بیان کرد: کاهش هزینه‌های تامین علوفه دامداران، بالا بردن میزان تولیدات شیر و گوشت در مشهد و تامین علوفه تازه و با کیفیت بالا از دیگر مزایای کشت ذرت علوفه‌ای است.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.