برداشت چغندر قند بهاره در تربت‌جام آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام گفت: برداشت چغندر قند بهاره از کشتزار‌های این محصول در شهرستان تربت جام آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا عرفانی مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام با اشاره به اینکه برداشت چغندر قند بهاره در این شهرستان آغاز شده است، گفت: در سال زراعی کنونی سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان دو هزار و ۲۱۰ هکتار  است که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۵۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

او افزود: میانگین تولید چغندرقند در اراضی مستعد این منطقه در هر هکتار افزون بر ۵۰ تن است.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام با بیان اینکه از مرحله کاشت تا برداشت این محصول افزون بر ۵۰ نفر روز در هر هکتار مشغول به کار می‌شوند ادامه داد: عمده کشت محصول چغندرقند تربت جام در اراضی کشاورزی بخش مرکزی و بخش نصرآباد این شهرستان کشت می‌شود.

عرفانی بیان کرد: با هدف صرفه جویی در منابع آبی پنج درصد از چغندرقند بهاره در این شهرستان با روش‌های نوین آبیاری، کشت می‌شود.

او تصریح کرد: سال گذشته افزون بر ۶۰ هزار تن چغندر قند بهاره در این شهرستان تولید شد و امسال نیز پیش بینی می‌شود بیش از ۱۱۱ هزار تن از این محصول در این منطقه تولید شود که در صورت تحقق این پیش بینی نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد افزایش خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام به تعطیلی تنها کارخانه قند تربت جام اشاره کرد و تاکید کرد: تنها کارخانه قند این شهرستان تعطیل شده است و کشاورزان مجبور به ارسال چغندر قند تولیدی خود به شهرستان‌های فریمان، نیشابور و تربت حیدریه هستند.

عرفانی اظهار کرد: هم اکنون قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم چغندر قند ۶۰ هزار و ۲۴ ریال است.

انتهای پیام//س.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار