رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: ۱۵ هزار و ۷۸۵ کیلوگرم فرآورده خام دامی در این شهرستان به علت موارد غیربهداشتی و سپری شدن زمان مصرف معدوم شد.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در ۶ ماهه سپری شده از سال جاری هزار و ۸۱۲ مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده خام دامی، فروشگاه‌های پروتئینی، رستوران‌ها و جگرکی ها، قصابی‌ها و فروشگاه‌های مواد لبنی صورت گرفته که در نتیجه آن ۱۵ هزار و ۷۸۵ کیلوگرم گوشت فاسد از چرخه مصرف خارج  و معدوم  شد.

آغاز افزود: همچنین در این مدت ۲۱ مورد بازرسی از مراکز غیرمجاز مرغ زنده صورت گرفت و ۱۰ فروشنده غیرمجاز مرغ زنده جمع‌آوری، ۵ دستگاه خودرو توقیف و ۵ باب مغازه پلمب شد.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول در مهاباد با اعلام اینکه ۶۰ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی در این شهرستان فعالیت دارند، اضافه کرد: در این شهرستان ۲۴۰ هزار راس دام سبک و ۲۴ هزار راس دام سنگین وجود دارد.

آغاز از مصرف کنندگان فرآورده‌های خام دامی خواست، فرآورده مورد نیاز خود را از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی که دارای مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای زمان پایان مصرف و تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، خریداری و به این موارد دقت کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ این شبکه اطلاع دهند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.