رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد گفت: بیش از ۸ تن انواع فرآورده خام دامی در شهرستان مهاباد معدوم شد.

آغاز رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: در چهارچوب تشدید نظارت‌های دامپزشکی، بازرسان این شبکه، پارسال بیش از ۸ تن و ۷۶ کیلو انواع فرآورده خام دامی به علت نداشتن مجوز حمل و شرایط ارگانولپتیکی غیر قابل مصرف را کشف و ضبط و امحاء کردند.

او با بیان اینکه فرآورده‌های خامی ضبط شده شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ و ماهی، انواع آلایش‎های دامی بوده است، افزود: در این رابطه ۹۳ پرونده قضایی و تعزیراتی تشکیل و تحویل مراجع قضایی شد.

آغاز اضافه کرد: همچنین در طول سال ۹۸، پانزده مرکز عرضه فرآورده‌های گوشتی از جمله مراکز عرضه مرغ زنده که بدون مجوز بودند پلمب و پرونده تحویل مقامات قضایی داده شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد تصریح کرد: هر محموله از فرآورد‌های خام دامی میبایستی دارای گواهی حمل بهداشتی و قرنطینه‌ای از دامپزشکی شهرستان مبدا باشد و در صورت نداشتن گواهی‌های فوق برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 آغاز از شهروندان خواست، درصورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود و افزود: شهروندان هنگام تهیه گوشت قرمز و مرغ به برچسب مشخصات که دارای تاریخ تولید و انقضا است، توجه داشته و اقلام پروتیینی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تهیه کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.