مدیرکل مدیریت عملکرد و سلامت اداری سازمان تعزیرات حکومتی کشور با تاکید بر ورود حجم بالای پرونده‌ها به تعزیرات حکومتی در سطح کشور، گفت: طی پارسال در استان کرمان ۲۳ هزار پرونده به تعزیرات حکومتی وارد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمود احمدی، مدیرکل مدیریت عملکرد و سلامت اداری سازمان تعزیرات حکومتی کشور در دیدار یا رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن قدردانی از همراهی دستگاه قضایی استان کرمان با مجموعه تعزیرات حکومتی، گفت: در صورتی که چتر حمایتی دستگاه قضایی از تعزیرات حکومتی گسترده نباشد، این سازمان در انجام برنامه‌های خود موفق نخواهد بود.

او با اشاره به اینکه در وضعیت کنونی سطح انتظارات از تعزیرات حکومتی به میزان قابل توجهی افزایش داشته است، افزود: سطح توقعات از سازمان تعزیرات حکومتی بیشتر از امکانات و ابزار‌هایی است که در اختیار این سازمان قرار دارد.

احمدی ضمن تاکید بر ورود حجم بالای پرونده‌ها به تعزیرات حکومتی در سطح کشور، بیان داشت: در استان کرمان طی پارسال ۲۳ هزار پرونده به تعزیرات حکومتی وارد شده است.

او با اشاره به انتظارات موجود برای اعمال نظارت بر بازار از سوی تعزیرات حکومتی، تصریح کرد: سازمان‌های صمت و علوم پزشکی در بخش‌های نظارتی وظیفه دارند و سازمان تعزیرات حکومتی نیز به منظور ارائه پاسخ مناسب به درخواست مردم در بعد نظارتی، اقدام به راه اندازی گشت‌های مشترک با سازمان‌های مربوطه کرده و در این رابطه اداره کل گشت‌های مشترک نیز در سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل شده است.

مدیرکل مدیریت عملکرد و سلامت اداری سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: اداره کل تعزیرات حکومتی استان کرمان از ادارات موفق به شمار می‌رود و امسال نیز در جشنواره شهید رجایی موفق به کسب رتبه‌های برتر شده است و از این رو در تعامل با دستگاه قضایی آماده هستیم که برای ترمیم نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت اقدام کنیم.

یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان نیز در این دیدار گفت: با توجه به وضعیت کنونی بازار و نابسامانی‌های اقتصادی انتظار به حق مردم این است که دستگاه‌های حاکمیتی و نظارتی به وظایف خود به شکلی صحیح، به موقع و جدی عمل کنند؛ زیرا در صورت تحقق اراده جمعی و بر مبنای هم افزایی دستگاه‌های ذیربط می‌توان بخش زیادی از مشکلات موجود در حوزه بازار را رفع کرد.

او افزود: بی انضباطی موجود در بازار بنا به تمام دلایلی که در پشت قضیه وجود دارد، باید نظم داده شود و انتظار از نهاد‌های حاکمیتی و نظارتی این است که برای نظارت بر قیمت‌ها و انسجام بخشی به وضعیت کنونی بازار به صورت جدی تری ورود کنند.

موحد با اشاره به اینکه آشفتگی‌های موجود در بازار در کنار وجود تورم و گرانی مردم را بیشتر آزار می‌دهد، بیان کرد: تفاوت و تنوع قیمت کالا‌های واحد در هر یک از مغازه ها، ذهن مردم را آشفته می‌کند؛ زیرا اینگونه به نظر می‌رسد که قیمت گذاری‌ها بر مبنای سلیقه شخصی تولیدکنندگان و فروشندگان و در نبود نظارت‌های دقیق از سوی مراجع مربوطه انجام می‌شود.

او با تاکید بر این مطلب که سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان صمت، اصناف و سایر نهاد‌های مربوطه باید به وظایف نظارتی خود در حوزه بازار به صورت جامع عمل کنند، گفت: دستگاه قضایی نیز با تمام توان خود آماده حمایت و پشتیبانی‌های تخصصی از تیم‌های نظارتی است تا وضعیت بازار به وضعیت بهتر ارتقا یابد و در صورت مشاهده هرگونه اقدام برای اخلال در نظام اقتصادی کشور، برخورد‌های قانونی لازم با مسببان آن انجام خواهد داد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تاکید کرد: دستگاه قضایی استان کرمان آمادگی خود برای حمایت و پشتیبانی از اقدامات تعزیرات حکومتی و ستاد تنظیم بازار استان کرمان استان اعلام کرده تا خدمت به مردم به بهترین شکل ممکن انجام شود.

او بیان کرد: در حوزه مبارزه با کالای قاچاق نیز پرونده‌های بزرگی در استان تشکیل شده و به نتایج خوبی نیز رسیده است و اقدامات مورد نیاز در این حوزه نیز با جدیت دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار