رئیس مرکز بهداشت و معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری، از غربالگری ۸۴ درصد جمعیت استان خبر داد.

غربالگری ۸۴ درصد جمعیت چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت و معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تاکنون ۸۴ درصد جمعیت استان غربالگری شدند.

او تأکید کرد: این اقدام در مراکز و خانه‌های بهداشت استان و همچنین از طریق تلفن ۴۰۳۰ انجام شده است.


بیشتر بخوانید


جزایری افزود: تکمیل غربالگری مرحله سوم در چهارمحال و بختیاری جزو برنامه‌های اولویت‌دار دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد قرار دارد.

او اضافه کرد: انجام واکسیناسیون آنفلوآنزای گروه هدف، انجام ۶۰ درصد سرواپیدمیولوژی نمونه‌های چهارمحال و بختیاری، مشاوره تخصصی سلامت روان و تغذیه افراد نمونه مثبت و توسعه کمپین آموزش اطلاع‌رسانی در شهرستان‌های استان هم‌اکنون در دستور کار است.

جزایری ادامه داد: در دو هفته اخیر از یک هزار و ۵۴۶ آرایشگاه زنانه استان از ۸۲۰ آرایشگاه بازدید شد که ۵۶۰ آرایشگاه تعطیل بود.

او با اشاره به فعالیت ۷۰۶ رستوران و فست‌فود در چهارمحال و بختیاری گفت: در این مدت از ۶۹۱ واحد بازدید شد که ۵۶۱ مورد آن تعطیل بوده است.

جزایری با اشاره به فعالیت ۱۵۹ سالن ورزشی و بدنسازی در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: در بازدید از ۱۵۹ سالن ورزشی و بدنسازی ۱۱۴ مورد تعطیل بود.

او اظهار داشت: هشت کیوسک برای ارائه مشاوره و توزیع ماسک رایگان در نقاط پرتردد شهرکرد مستقر شده است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار