رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان چهارمحال و بختیاری نسبت به سایر استان‌ها نسبتاً مطلوب‌تر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان را نسبت به سایر استان‌ها نسبتاً مطلوب‌تر و در مقایسه با گذشته آن قرمز توصیف کرد.

او افزود: اگر چه طی هفته‌های اخیر تعداد موارد ابتلا و بستری در استان به متوسط کشوری نزدیک شده ولی همچنان آمار فوتی‌ها بسیار کمتر از متوسط کشوری است.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: توان کادر درمان و ظرفیت بیمارستان‌های استان تاکنون به خط قرمز نزدیک ولی وارد آن نشده است.

او ادامه داد: هنوز شناخت زیادی از ویروس پیدا نکرده و رفتار آن ناشناخته است، اما آنچه در مواجهه با ویروس‌ها ثابت شده و قطعی است کاهش قدرت بیماری زایی ویروس با طولانی‌تر شدن زمان است.

شیرانی گفت: طولانی‌تر شدن زمان مواجهه با ویروس ضمن ضعیف‌تر شدن ویروس، امکان دستیابی به روش‌های نوین درمانی و پیشگیری را فراهم می‌نماید.

او افزود: چهارمحال و بختیاری در بسیاری از شاخص‌های مدیریت بیماری کرونا پیشگام بوده و اولین کلینیک تنفسی کشور در مرکز آموزشی درمانی هاجر (س) شهرکرد راه اندازی و با راه اندازی ۳۸ کلینیک ۱۶ ساعته، غربالگری فعال بیماران کرونایی به سرعت آغاز و در حال حاضر پیشرفته‌ترین روش‌های درمانی در مراکز درمانی استان انجام و دارو‌های مؤثر بیماری در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

شیرانی در پایان گفت: بیماری کرونا تاکنون داروی اختصاصی نداشته و دارو‌های موجود کمک کننده هستند و اثر درمانی آن‌ها ثابت نشده است لذا رعایت پروتکل‌های بهداشتی ساده و مؤثرترین راه مقابله با کرونا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار