غربالگری بیش از ۶۰ درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری برای بار سوم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از غربالگری بیش از ۶۰ درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری برای بار سوم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: از ۲۰ مردادماه ۹۹ مرحله سوم غربالگری کووید_۱۹ در خانه‌ها و مراکز بهداشتی استان و از طریق تلفن ۴۰۳۰ در حال انجام است.

او افزود: بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان تاکنون برای بار سوم غربالگری شده اند.

جزایری با بیان اینکه استفاده از ماسک صرفاً از ابتلا به کرونا پیشگیری نمی‌کند و عدم حضور در تجمعات نیز فاکتور بسیار مهمی است اضافه کرد: یک ماسک خوب ۹۵ درصد در برابر بیماری ایمنی ایجاد می‌کند.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: میزان سرایت بیماری کرونا بسیار بالا است و یک فرد مبتلا به راحتی می‌تواند سه نفر دیگر را نیز درگیر کند، این روند به صورت تصاعدی افزایش پیدا می‌کند.

جزایری گفت: استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی پویا و فیزیکی، شستشوی مرتب دست‌ها و عدم شرکت در تجمعات عواملی هستند که از بروز بیماری جلوگیری می‌کند.

او در خصوص بازگشایی مدارس افزود: در مدت شیوع بیماری کرونا اطلاع‌رسانی به خوبی انجام گرفت و آگاهی مردم نسبت به این بیماری افزایش یافت، خانواده‌ها در بحث بازگشایی مدارس و آموزش خودمراقبتی به فرزندانشان محور اصلی هستند که می‌توانند با این اقدام از فرزندان خود محافظت کنند.

جزایری با تأکید بر اینکه نظارت‌ها و سرکشی‌های بهداشت محیط دانشگاه و آموزش و پرورش استان از مدارس انجام شده است، اضافه کرد: اقدامات مناسبی جهت سالم‌سازی مدارس صورت گرفته از جمله این اقدامات ضدعفونی سطوح در مدارس، پیش‌بینی فضای فیزیکی متناسب با جمعیت، کاهش زمان حضور دانش‌آموز در کلاس درس به مدت ۲۵ تا ۳۵ دقیقه، لحاظ فاصله فیزیکی سه متر برای هر دانش‌آموز و... هستند.

او به افزایش تقاضای مردم برای انجام تست کرونا اشاره و اضافه کرد: پیش از این به صورت متوسط روزانه بین ۸۰ تا ۹۰ مورد تست کرونا انجام می‌گرفت که این رقم به روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ مورد رسیده است، قبلا ۱۰ تا ۱۲ درصد موارد مثبت می‌شود و الان جواب ۵۰ درصد تست آن‌هایی که با علائم مشکوک به کرونا مراجعه می‌کنند مثبت می‌شود.

جزایری از افرادی که علائم مشکوک به کرونا دارند تقاضا کرد: با مشاهده علایمی همچون تب، سرفه خشک و... چندان به دنبال تست و جواب آزمایشات نباشند، این افراد باید این علایم را به منزله کرونا تلقی کرده و اصول قرنطینگی و بهداشت فردی را رعایت کنند تا دیگران مبتلا نشوند و بیماری خودشان نیز تشدید نشود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.