معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: واکسن آنفولانزا از بیماری کرونا پیشگیری نمی‌کند تنها شدت بیماری را در بیماران با سابقه بیماری‌های زمینه‌ای کاهش می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: واکسن آنفولانزا از بیماری کرونا پیشگیری نمی‌کند تنها شدت بیماری را در بیماران با سابقه بیماری‌های زمینه‌ای کاهش می‌دهد.

او با اشاره به اینکه ۲۵۰ نفر از کادر بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری به بیماری کرونا مبتلا شده اند افزود: تعدادی از این افراد بهبود یافته و تعدادی دیگر در قرنطیه دوران بیماری را سپری می‌کنند.

جزایری اضافه کرد: مردم استان باید ایام نوروز را به یاد بیاورند زمانی که با ایجاد محدودیت‌ها، پرهیز از مسافرت و عدم شرکت در تجمعات سعی در قطع زنجیره کرونا داشتیم، امروز شرایط از فروردین‌ماه به مراتب شدیدتر است.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه در شش ماه گذشته اوج بیماری کرونا را در چهارمحال و بختیاری مشاهده کردیم و وضعیت استان از ابتدای شیوع بیماری جدی‌تر شده است ادامه داد: موارد سرپایی، بستری و فوت در استان سیر صعودی دارد.

جزایری گفت: با این وجود عزم جدی مسئولان و کادر بهداشتی و درمانی مدیریت و کنترل بیماری کرونا در استان است که به همت مردم حاصل خواهد شد تا به زودی شاهد محدود یا حذف بیماری باشیم.

او با تأکید براینکه به فصل پاییز نزدیک می‌شویم و بروز بیماری آنفولانزا می‌تواند تشدیدکننده کرونا باشد افزود: بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه نیز به دلیل نگرانی از بروز آنفولانزا در ماه‌های مهر و آبان است.

جزایری اضافه کرد: برای مقابله با دو بیماری کرونا و آنفولانزا در فصل پاییز تمهیداتی پیش‌بینی شده است ازجمله اینکه گروه‌های هدف جهت تأمین و تزریق واکسن آنفولانزا شناسایی شدند، گروه‌های هدف جهت تزریق این واکسن افراد با نقص ایمنی، کادر بهداشت و درمان که به صورت مستقیم با بیماران در تماس هستند، افراد بالای ۶۰ سال و دارای بیماری زمینه‌ای و... هستند که در اولویت دریافت واکسن قرار می‌گیرند.

او با اشاره به اینکه بیماران و گروه‌های هدف برای دریافت واکسن آنفولانزا از طریق انجام غربالگری‌های سه مرحله‌ای شناسایی در سامانه‌های مربوطه در دانشگاه ثبت شده‌اند، گفت: همچنین میزان دوز این واکسن که سال گذشته مصرف شده است نیز در دسترس است لذا درخواست چند برابر نیاز استان در این خصوص به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه شده است.

جزایری افزود: واکسن آنفولانزا تا پایان شهریورماه و نهایت تا اواسط مهر در اختیار گروه‌های هدف قرار می‌گیرد، این واکسن از بیماری کرونا پیشگیری نمی‌کند تنها شدت بیماری را در بیماران با علائم زمینه‌ای کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار