مسئول کانون انجمن‎های صنفی کارگران ساختمانی چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۵ هزار کارگر ساختمانی در این استان ساماندهی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نورالله نیکبخت مسئول کانون انجمن‎های صنفی کارگران ساختمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ۳۵ هزار کارگر ساختمانی در این استان ساماندهی شده‌اند که از این تعداد ۲۰ هزار نفر کارگر ماهر و نیمه ماهرند و ۱۲ هزار نفر دارای مهارت درجه یک رشته بنایی و جوشکاری هستند.

او، از فعالیت بیش از هزار نیروی کار ساختمان ماهر و نیمه‌ماهر در خارج از استان خبر داد و افزود: حدود دو هزار نفر نیروی کار ساختمانی ماهر این استان نیز در کشور‌های حوزه خلیج فارس مشغول کار هستند که به دلیل شیوع بیماری کرونا، رفت و آمد آن‌ها به داخل کشور و استان با محدودیت مواجه شده است.


بیشتر بخوانید


نیکبخت همچنین از صدور کارت عضویت برای ۱۴ هزار نفر از نیرو‌های کار ساختمانی از سوی اداره کار و رفاه اجتماعی در استان خبر داد و گفت: با انعقاد تفاهمنامه‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای، مبنی بر مهارت آموزی کارگران، این کارگران پس از فراگیری آموزش‌های لازم به سه دسته کارگران ماهر، نیمه ماهر و میدانی رتبه بندی می‌شوند.

او، با اشاره به پوشش بیمه تامین اجتماعی حدود ۲۰ هزار و ۷۰۰ نفر از کارگران ساختمانی به صورت فصلی، تاکید کرد: حدود هفت هزار کارگر ماهر، نیمه‌ماهر و ساده ساختمانی در صف انتظار استفاده از مزایای بیمه تامین اجتماعی بسر می‌برند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار