رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با افتتاح کارخانه‌ها و واحد‌های صنعتی صادرات محور قدرت ارزآوری داخلی در سال جهش تولید افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در جریان بازدید از چندین واحد تولیدی و صنعتی در نمین گفت: نمونه این واحد صنعتی صادرات محور مجموعه پتروشیمی آرتانمین است که ۴۰ میلیون دلار ارزآوری برای استان در پی دارد.

او بیان کرد: این کارخانه که با تامین زیرساخت‌های مورد نیاز نظیر آب، برق، گاز به زودی آماده تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد ظرفیت اشتغال ۵۰۰ نفر را در منطقه فراهم می‌آورد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را در این واحد یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تولیدات این کارخانه در مجموعه صنعتی آرتا و در تولید پارکت، ام‌دی‌اف و سایر محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صادقی با بیان اینکه واحد‌های مستقر در شهرک صنعتی نمین مورد بازدید قرار گرفته و برای رفع مشکلات احتمالی آن‌ها دستورات لازم صادر شد، تصریح کرد: سازمان صمت استان اردبیل با تاکید بر ایجاد اشتغال به دنبال راه‌اندازی واحد‌های راکد و دارای مشکل درصدد حل معضل بیکاری در جامعه است که امیدواریم تا پایان دولت تدبیر و امید این واحد‌های تولیدی در تغییر سیمای اشتغال استان موثر باشد.

او گفت: با راه‌اندازی واحد‌های جدید امسال و سال آینده فرصت اشتغال برای ۱۹ هزار نفر در بخش صنعت و تولید استان اردبیل فراهم می‌آید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر برای یک هزار و ۴۷ واحد صنعتی با پروانه بهره‌برداری در استان اردبیل پروانه بهره‌برداری صادر شده که از این تعداد ۸۳۹ واحد تولیدی فعال و مشغول تولید هستند.

صادقی به رکود و تعطیلی ۲۹۸ واحد صنعتی در استان اشاره کرد و افزود: در سال جهش تولید و با هدف احیای واحد‌های تولیدی سعی بر این است تا این واحد‌های تعطیل شده به چرخه فعالیت بازگردند که تاکنون نیز ۳۷ واحد در این زمینه موفق عمل کرده‌اند.

او با بیان اینکه تا پایان سال ۵۰ واحد تولیدی راکد نیز به چرخه تولید بازمی‌گردند، گفت: برای سال آینده نیز اجرای ۱۲۳ طرح صنعتی در دستور کار قرار گرفته تا زمینه اشتغال جوانان بیکار و جویای کار فراهم آید.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار