رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد گفت: امسال هفت ملک به ارزش ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال توسط روستاییان این شهرستان وقف شده است.

سیدحسین مقتدر رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد با اعلام اینکه هفت ملک در این شهرستان وقف شد، در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: همگی این املاک در مناطق روستایی توابع مهاباد شامل روستا‌های "حسن چپ"، "شیلان"، "خانگی"، "سیدآباد"، "اوطمیش"و "قره داغ" بوده که توسط ۶ خیر اهدا شده است.

این مقام مسئول در مهاباد افزود: از مجموع کل موقفات امسال سه موقوفه به نیت مسجد و چهار موقوفه نیز به نیت خانه عالم وقف شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد با بیان اینکه با ثبت این وقف جدید تعداد موقوفات این شهرستان به ۵۰۷ فقره رسید، اضافه کرد: سال گذشته نیز ۱۵ مورد وقف به ارزش بیش از ۲۵ میلیارد ریال در این شهرستان به ثبت رسید.


بیشتر بخوانید


مقدر ادامه داد: امسال ۱۰۰ دانش‌آموز بی‌بضاعت و نیازمند مهاباد همزمان با بازگشایی مدارس در قالب طرح «مهر تحصیلی» بسته‌های حمایتی دریافت کردند.

او بیان کرد: ارزش ریالی مجموع این بسته‌های حمایتی ۱۴۵ میلیون ریال بوده که شامل کیف، مداد، خودکار، دفتر و دیگر لوازم‌التحریر موردنیاز یک سال دانش‌آموزان است.

مقتدر با بیان اینکه وقف ظرفیتی قابل توجه برای رفع مشکلات جامعه است، اذعان کرد: تلاش ما این است که وقف‌های جدید و نیت واقفان مطابق نیاز‌های روز جامعه باشد، زیرا روز به روز جامعه با نیاز‌های مختلفی مواجه می‌شود و براین اساس باید برای رفع این نیاز‌ها وقف‌های جدیدی انجام شود.

نخستین وقف سال ۱۳۹۹ آذربایجان‌غربی نیز به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در یکی از روستا‌های بخش خلیفان مهاباد به نیت احداث مسجد حضرت خدیجه (س) از طرف خیر نیک‌اندیش «قادر شباب» در سامانه موقوفات این شهرستان ثبت شد.

سنت حسنه وقف یکی از افتخارات مکتب اسلام و نیز از موثرترین اهرم‌های اعتقادی و فرهنگی برای جبران بخشی از نیاز‌های مادی و معنوی جامعه است.

مردم مومن مهاباد برای فرایض دینی اهمیت زیادی قایل بوده و در ادای آن همواره پیشگام هستند؛ مردم این شهرستان علاوه بر وقف، در پرداخت زکات نیز همواره از شهرستان‌های پیشتاز آذربایجان‌غربی هستند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.