مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: خدمات سلامت روان رایگان در مراکز خدمات جامع سلامت استان ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر مهتا سنگستانی، مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین مراکز خدمات جامع سلامت محل زندگی، از خدمات سلامت روان رایگان بهره­‌مند شوند.

او با بیان اینکه پزشکان و کارشناسان سلامت روان مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت آماده ارائه خدمت به مراجعه کنندگان هستند اضافه کرد: همچنین شهروندان می‌­توانند با برقراری تماس به سامانه ۴۰۳۰ به صورت مستقیم از کارشناسان کمک‌های روانشناسی دریافت کنند.

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: در شرایط همه گیری بیماری کرونا نیاز بیشتری به کمک‌­های روانشناسی است و متخصصان سلامت روان در این مقطع نقش مؤثری در کاهش استرس و اضطراب مردم داشته اند.

دکتر سنگستانی ادامه داد: روانپزشکان، روانشناسان و مددکاران اجتماعی می‌­توانند برای پیشگیری از آسیب‌های روانی به مردم کمک کنند و به مردم توصیه می‌شود از مراجعه به متخصصان سلامت روان، واهمه نداشته باشند، زیرا همه نیازمند دریافت خدمات سلامت روان هستند.

او تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت برابر با کاهش آسیب‌های اجتماعی است و تأمین سلامت روان مردم موجب شکل‌گیری جامعه‌ای توانمند و با نشاط می‌شود.

سنگستانی با تاکید بر ضرورت مشارکت سازمان‌­های مردم نهاد، در ارتقای سلامت روان جامعه گفت: سازمان‌های مردم نهاد، نقش مهمی در آموزش سلامت روان جامعه دارند و مشارکت سمن‌ها با دولت در ارتقای سلامت روان جامعه مؤثر است.

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد به عنوان بازوی کمکی دولت در مدیریت آسیب‌های اجتماعی، نقش مؤثری در شناسایی نیاز‌های سلامت روان مردم دارند.

سنگستانی گفت: نقش بیمه‌ها در میزان دسترسی مردم به خدمات بهداشتی درمانی منجر به کاهش بار مالی حاصل از بیماری برای خانواده و همچنین کاهش اضطراب ناشی از آن می‌شود.

او افزود: بنابراین انتظار می‌رود برای دسترسی بیشتر به خدمات سلامت روان، بیماری‌های روانپزشکی مانند بیمار‌های جسمی از پوشش کامل بیمه‌های درمانی بهره‌­مند شوند.

روز جهانی و هفته سلامت روان با هدف افزایش توجه و آگاهی بخشی در زمینه سلامت روان در بین مردم و مسئولان از ۱۸ تا ۲۴ مهر و با شعار ۲۰۲۰ سازمان جهانی بهداشت «سلامت روان برای همه، سرمایه گذاری بیشتر، دسترسی بیشتر، برای همه، همه جا» برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ا

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.