کارشناس بهداشت و محیط مرکز بهداشت استان همدان گفت: افزون بر ۱۲۰ مورد عرضه قلیان در اماکن های گردشگری استان با حکم قضایی پلمب شده است.

مهدیخدابخشی,کارشناس بهداشت و محیط مرکز بهداشت استان همدان درگفت وگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان افزود:کشیدن قلیان  بیش از چند سال در بدن مصرف کننده با بیماری های متفاوت نمایان می شود و سرطانهای خون، ریه، مثانه، مری، حنجره و بیماری های عفونی و بیماری های لثه شایع ترین بیماری ازمصرف قلیان به شمار می آیند.

او ادامه داد:۲۵ درصد نوجوانان و جوانان استان همدان گرایش به مصرف قلیان دارند.

کارشناس بهداشت و محیط مرکز بهداشت استان همدان با اشاره به اقدامات انجام شده در استان همدان در راستای پیشگری ودرمان مصرف کنندگان قلیان گفت: بالغ بر ۳۶ پایگاه مرکز ترک دخانیات مجهز به روانشناس و کارشناسان سلامت روان هستند که به صورت رایگان مصرف کنندگان قلیان را مشاوره و درصورت نیاز دارو تجویز می کنند که این مراکز از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲ هر روز ارائه خدمات میدهند.

خدابخشی بیان کرد:یکی از ترفند های جذب مشتری به ویژه در نوجوانان و جوانان تنوع در اسانس های قلیان است که متاسفانه به روز شدن طعم های قلیان گرایش مصرف نوجوانان و جوانان رو بیشتر کرده است.

او در ادامه گفت: هر وعده قلیان برابر ۲۰۰ نخ سیگار است. کارشناس بهداشت و محیط مرکز بهداشت استان همدان افزود:والدین با رفتارهای محبت آمیز با فرزندان و نظارت بر نوع رفتار و برخورد دوستان فرزندان خود می توانند از آسیب های دخانیات فرزندان خود پیشگیری کنند.

انتهای پیام /م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.