گرانی سیگار گرایش مصرف کننده را کاهش می دهد

 کارشناس بهداشت و محیط مرکز بهداشت استان همدان گفت:مصرف سیگار با بالا رفتن قیمت کاهش می یابد.

گرانی سیگار گرایش مصرف کننده را کاهش می دهدمهدی خدابخشی,کارشناس بهداشت و محیط مرکز بهداشت استان همدان درگفت وگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان افزود: افزایش قیمت سیگار به وسیله مالیات برای هر نخ می تواند راهکار مناسبی برای کاهش مصرف سیگار باشد. 

اوافزود:اگر مالیات بر قیمت خرده فروشی وضع شود این پول از طریق خزانه به دولت بر می گردد و درراه مبارزه با دخانیات و هزینه درمان مصرف می شود.

کارشناس بهداشت و محیط مرکز بهداشت استان همدان با تاکید بر اینکه اگر ۲۰ درصد قیمت دخانیات بالا برود ۲ درصد مصرف کنندگان کاهش می یابدادامه داد:در استان همدان ۱۰ تا ۱۱ درصد جمعیت مصرف کننده دخانیات هستندوبرنامه های آموزشی،آگاه سازی خانواده ها و تبلیغات در خصوص مضرات سیگار در جامعه نهادینه شود تاثیر زیادی در کاهش مصرف سیگار خواهد داشت.

خدابخشی اظهار داشت:خانواده ها نقش مهمی در پیشگری ازدخانیات دارند ووالدین نبایددرحضور فرزندان خود سیگار و قلیان مصرف کنند واین کار فرزندان را به سمت دخانیات سوق میدهد.

او افزود: یکی از دلایل اصلی گرایش خانم ها به مصرف سیگار کاهش وزن است اما آنها با مصرف دخانیات دچار انواع سرطان ها، بیماری های پوستی،آسم،سکته های مغزی وسکته های قلبی و عروقی  خواهند شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
واقعا جای تاسف داره .خیلی از بیماری های روانی با سیگار حل شدن .من خودم اگه سیگار نکشم احتمال پرخاشگری و عصبانیتم زیاده .نکنین خدا شاهده با این همه گرونی و بیکاری تسکین اعصابم سیگاره .خدا همه کسانی رو که سو استفاده میکنن لعنت کنه و به درد من دچارشون کنه .ال اجل یا مهدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۰۸ تير ۱۳۹۹
مگه با گرانی مصرف کم میشه این راهش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۰۷ تير ۱۳۹۹
واقعا این چه راهی اخه